Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان عفو بین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین اعلام کردند، از این دو نفر تحت شکنجه، آزار جنسی و ضرب و شتم به زور اعتراف گرفته شده است.

همچنین پنج نفر از کارشناسان سازمان ملل متحد گفتند که محمد رمضان و حسین موسی به دلیل عقاید سیاسی و شرکت در تظاهرات‌ها به دلایل تبعیض آمیز بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگروه مخصوص موضوع بازداشت خودسرانه در سازمان ملل متحد نیز پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود که با در نظر گرفتن همه شرایط پرونده دو زندانی بحرینی، به ویژه خطر آسیب جسمی و روانی آنها، راه حل مناسب این است که دو نفر بلافاصله آزاد شوند و بر اساس قوانین بین المللی غرامت مناسب به آنها داده شود.

نیروهای امنیتی بحرین، موسی را که  کارمند یک هتل و رمضان را که نگهبان در فرودگاه بین المللی منامه بوده، اوایل سال ۲۰۱۴ و به دنبال کشته شدن یک نیروی پلیس در انفجار روستای الدیر در شمال شرق منامه بازداشت کردند.

ژوئیه سال ۲۰۲۰ دادگاه عالی بحرین اعدام رمضان و موسی را به اتهام منفجر کردن یک کاروان امنیتی و کشتن یک افسر پلیس در دسامبر ۲۰۱۴ تأیید کرد.

مدافعان حقوق بشر، فعالان و سازمان‌های محلی و بین‌المللی بارها مقامات بحرین را به ارتکاب نقض جدی حقوق بشر مانند شکنجه و بازداشت طولانی مدت بدون محاکمه مخالفان سیاسی متهم کرده‌اند.

مردم بحرین در ژانویه ۲۰۱۱ همزمان با شروع قیام‌های مردمی در منطقه، اعتراضات خود را علیه رژیم آل خلیفه آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت، این رژیم در نهایت شقاوت با معترضان برخورد کرد.

رژیم آل خلیفه به منظور مقابله با مردم بحرین در نهایت از کشورهای عربستان و امارات درخواست اعزام نیروهای نظامی کرده و به کمک آنها قیام مردمی بحرینی‌ها را به خاک و خون کشید.

برچسب‌ها بحرین سازمان ملل متحد سازمان عفو بین‌الملل حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین سازمان ملل متحد سازمان عفو بین الملل بحرین سازمان ملل متحد سازمان عفو بین الملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد

به گزارش تابناک به نقل از میزان – گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا CHRC به‌تازگی منتشر شد؛ این گزارش به موضوع‌های متعدد حقوق بشری که طی دهه‌های متمادی بر زندگی کانادایی‌ها تاثیر گذاشته پرداخته است و چالش‌های حقوق بشری مداوم این کشور را بررسی و اعلام کرده است.

افزایش اسلام‌هراسی، جنایت‌های نفرت‌محور، نقض مداوم حقوق افراد معلول و تاثیرات نژادپرستی محیطی بر جوامع بومی، سیاه‌پوست و دیگر جوامع نژادی از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا به آن‌ها پرداخته است.

کمیسر حقوق بشر کانادا هنگام ارائه گزارش یاد شده به پارلمان این کشور به نرخ فزاینده دریافت شکایت‌های مربوط به تبعیض و سخنان نفرت‌محور اشاره و اظهار کرد: در طول سال ۲۰۲۳ مسائل مبرم حقوق بشری بر زندگی روزمره مردم در سراسر کانادا تاثیر گذاشت.

وی همچنین تصریح کرد: کمیسیون حقوق بشر کانادا به‌عنوان یک نهاد ملی مدت‌ها است که به وجود نژادپرستی سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان در این کشور اذعان دارد.

نکات برجسته گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا عبارتند از:

- شکایت اعضای نیرو‌های مسلح کانادا از آزار جنسی و تبعیض
- شکایت از اسلام‌هراسی
- شکایت از جنایت‌ها و سخنان نفرت‌محور
- شکایت از تاثیرات نامتناسب قوانین بر وضعیت و بهره‌مندی جوامع و افراد بومی، سیاه‌پوست و دیگر اقلیت‌های نژادی
- شکایت از رویکرد تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پلیس کانادا
- شکایت افراد معلول از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف
- شکایت زنان از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف و تبعیض‌های جنسیتی به‌ویژه در دستمزد
- شکایت بی‌خانمان‌ها از تداوم بحران مسکن

در بخشی از گزارش یاد شده به موضوع نقض حقوق زندانیان در کانادا اشاره شده و آمده است که اداره زندان‌های کانادا به دلیل ناتوانی در ارائه مراقبت و درمان کافی به زندانیان معلول عملا حقوق آن‌ها را نقض می‌کند.

در عین حال، زنان زندانی در زندان‌های فدرال کانادا که عمدتا از بومیان هستند، از تاثیرات گسترده رویکردهای تبعیض‌آمیز رنج می‌برند؛ آن‌ها بیش از حد گرفتار سیستم طبقه‌بندی امنیتی، حبس در سلول‌های انفرادی و ... هستند.

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا همچنین اعلام کرد که باید در سیستم مدیریت داده‌های شکایت‌های حقوق بشری این کشور بازنگری انجام شود.

دیگر خبرها

  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید