Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بیانیه‌ای که روز جمعه در سایت سرویس اقدامات خارجی اروپا منتشر شده، آمده است: جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا امروز در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا دیداری با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران داشت. آن‌ها درخصوص راه‌های پیشبرد برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو کردند و بر حمایت کامل و مداوم خود از مذاکرات جاری در وین تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه نوشته شده است: نماینده عالی به عنوان هماهنگ‌کننده برجام از پیشرفت حاصله در مذاکرات درخصوص بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اجرای کامل و موثر این توافق توسط تمامی طرفین در طی چند هفته گذشته استقبال کرد.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: نماینده عالی بر اهمیت بهره‌گیری از فرصت سیاسی تاکید کرد و خاطرنشان کرد که تمامی طرفین باید به منظور رسیدن به مصالحه‌ای که به نفع همگان باشد از خود انعطاف نشان دهند.

در این بیانیه آمده است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران خواستار تداوم تعهد تهران به برجام شده است.

سرویس اقدامات خارجی اروپا در انتهای این بیانیه نوشت که نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران همچنین درخصوص مسئله افغانستان گفت‌وگو کردند.

پربیننده ترین آمریکا می‌ خواهد توافق برجامی قبل از آغاز به کار دولت جدید ایران نهایی شود نمی‌ توانیم بازه زمانی مشخصی برای پایان مذاکرات وین اعلام کنیم / چالش ها پابرجا هستند مذاکرات وین بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده است / انتخابات ریاست‌ جمهوری تاثیری بر روند مذاکرات ندارد استقبال روسیه از استفاده از ساز و کار مالی برای تجارت با ایران ظریف در آنتالیا رای داد + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام نماینده عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به نقل از خبرگزاری شهاب، در این بیانیه جنبش حماس آمده است: ما تصمیمات اخیر جمهوری ترکیه در حمایت از ملت فلسطین، از جمله توقف معاملات تجاری با رژیم اشغالگر و اعلام پیوستن به شکایت علیه نسل کشی که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده است، را بسیار ارزشمند می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

حماس اضافه کرد: ما این تصمیمات شجاعانه را بسط و بازتابی از موضع واقعی ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آنها می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از همه کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که تمامی روابط خود را با رژیم «نازی – صهیونیستی» قطع کنند، آن را در سطح بین‌المللی منزوی کنند و به دنبال بازخواست رهبران تروریست آن به دلیل ارتکاب جنایات سیستماتیک علیه کودکان و غیرنظامیان در نوار غزه باشند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت تجارت ترکیه پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشور‌های اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران