Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ شرکت اسپیس ایکس روز پنجشنبه (۱۷ ژوئن) با موفقیت یک ماهواره GPS پیشرفته را برای نیروی فضایی ایالات متحده به فضا پرتاب کرد که نوزدهمین پرتاب این شرکت در سال جاری میلادی بود.

بیشتر بخوانید

به کارگیری راکت های استفاده شده اسپیس ایکس در ماموریت national security جزئیات ماموریت فرستادن ماهواره به فضا

یکی از موشک‌های دو مرحله‌ای Falcon 9 این شرکت با حمل ماهواره ناوبری GPS III SV05 در ساعت ۱۲:۰۹ بعد از ظهر از ایستگاه پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه دقیقه بعد، اولین قسمی موشک روی عرشه Just Read the Instructions، و روی یکی از دو کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس، فرود آمد. یومئو ژو، مهندس پیشرانه اسپیس ایکس درباره این پروژه گفت: "چه منظره زیبایی از فرود مرحله اول است. ماموریت ماهواره GPS III SV05 پس از پرتاب ماهواره باند پهن برای Sirius XM در ۶ ژوئن، دومین ماموریت ماهواره‌ای این ماه برای SpaceX است.

پرواز امروز چهارمین تحویل ماهواره GPS توسط SpaceX برای ارتش ایالات متحده است. سه مأموریت پیشرفته قبلی GPS III نیز بر روی موشک‌های Falcon 9 انجام گرفت که شامل دو مأموریت در سال گذشته بود. یکی دیگر از ماهواره‌ها در آگوست ۲۰۱۹ با آخرین پرواز موشک Delta IV Medium توسط United Launch Alliance پرتاب شد.

ژو گفت: "اگر تاکنون از خدمات نقشه برداری تلفن خود استفاده کرده اید یا مکانی را از طریق قطره پین بازیابی کرده اید، از ماهواره در این سیستم استفاده کرده اید. "

پروژه جایگزینی ماهواره‌های قدیمی با جدید

ارتش آمریکا قصد دارد در مجموع ۱۰ ماهواره GPS به روز شده را به عنوان بخشی از تلاش برای جایگزینی با ماهواره‌های قدیمی به این صورت به فضا پرتاب کند. اسپیس ایکس همچنین قراردادی را برای راه اندازی ماموریت بعدی GPS III نیز با ارتش امضا کرده که برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

ماهواره GPS III-SV05 که توسط لاکهید مارتین در کلرادو ساخته شده، پنجمین عضو از نسل پیشرفته فضاپیمای ناوبری GPS است که برای تاباندن سیگنال‌های با قدرت بالاتر، انعطاف پذیرتر هستند طراحی شده است. نمایندگان لاکهید گفتند که این ماهواره فرکانس‌های پخش را برای سازگاری شبکه GPS با دیگر صورت‌های فلکی مشابه پخش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسپیس ایکس ایلان ماسک ماموریت فضایی ایستگاه فضایی اسپیس ایکس ماهواره GPS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی زارع‌پور امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در همین دولت کلید خورد، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام دهیم که پایگاه بسیار راهبردی و استراتژیکی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، بسیار پایگاه استراتژیک و راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

کد خبر 749655

دیگر خبرها

  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس