Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@03:25:33 GMT

انتصاب مجدد گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۷۷۳

انتصاب مجدد گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در جریان جلسه برگزار شده برای رای گیری در مورد تمدید ماموریت گوترش گفت که وی برای بار دوم موفق شد پست دبیرکلی سازمان ملل را که از ژانویه آینده برای مدت ۵ سال آغاز می‌شود به دست آورد.

در همین راستا، آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا انتصاب مجدد گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل برای دوره دوم را تبریک گفت و عنوان داشت که "گوترش ثابت کرده یک رهبر توانمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی افزود که "ایالات متحده مشتاقانه منتظر است روابط قوی و سازنده خود را با گوترش در جهت پیشرفت به سوی جهانی صلح آمیز و مرفه‌تر ادامه دهد."

گوترش نیز پس از اعلام پیروزی متعهد شد برای ایجاد فضای اعتماد میان کشورهای بزرگ و کوچک وممکن ساختن غیرممکن‌ها، هرآنچه در توان دارد، انجام دهد.

وی افزود که "در طول زندگی خود همیشه وظیفه عمومی را خدمت می‌دانسته است که معتبرترین شکل آن خدمت به مردم و کره زمین است".

گوترش گفت که "به صورت برابر و بدون دستور کاری غیر از برنامه منشور ملل در خدمت همه کشورهای عضو خواهد بود."

دوره فعلی دبیرکلی گوترش قرار است در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ پایان یابد. ۸ ژوئن ، رئیس شورای امنیت به مجمع عمومی سازمان ملل توصیه کرد که برای دومین دوره گوترش را به عنوان دبیرکل انتخاب کند.

طبق ماده ۹۷ منشور سازمان ملل، دبیرکل به پیشنهاد شورای امنیت، توسط مجمع عمومی منصوب می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود