Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت پاراگراف (Paragraf)، از ارسال محصول حسگر گرافنی اثر هال خود برای استفاده در سامانه‌های برودتی خبر داد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پاراگراف در حال تولید حسگر گرافنی موسوم به (GHS) است که تنها روش مناسب صنعت برای اندازه‌گیری قدرت میدان مغناطیسی ۷ تسلا (T) و بالاتر، در دمای بیش از ۳ کلوین (K) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه برای ارائه اندازه‌گیری‌های میدان بالا هنگام کار در دمای برودتی بهینه شده است. این در حالی است که این حسگر هیچ گرمائی را از بین نمی‌برد و در عین حال قادر به تشخیص دما است.

 

این حسگر برودتی همچنین امکان اندازه‌گیری مستقیم دما در یک حفره سرد را فراهم می‌کند و نیاز به درج دمای اتاق را برطرف کرده، داده‌های با کیفیت‌تری ارائه کرده و صرفه‌جویی در وقت را به‌دنبال دارد. ادعا می‌شود که GHS-C تنها حسگر اثر هالی است که در حال حاضر به‌صورت انبوه تولید می‌شود و می‌تواند این سطح از عملکرد را در دمای کمتر از ۳ درجه کلوین انجام دهد. فناوری پشت این حسگر، امکان اندازه‌گیری دما‌های حتی پایین‌تر را، بدون از دست دادن عملکرد، دارد. این امر به دلیل فقدان هرگونه اثر هال مسطح در گرافن است، ویژگی منحصر به فردی که پاراگراف از آن استفاده کرده است.

 

این محصول آخرین نمونه از قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت پاراگراف است و براساس پیشرفت‌ها و دستاورد‌های قبلی ساخته شده است. این حسگر از گرافن بهینه و تنظیم شده برای کاربرد‌های میدان بالا، نظیر ابررساناها، محاسبات کوانتومی، فیزیک با انرژی بالا، فیزیک با دمای پایین، هم‌جوشی و هوافضا استفاده می‌کند.

 

از آنجایی که نسل بعدی شتاب دهنده‌های ذرات متکی به آهن ربا‌هایی هستند که قدرت میدان را بیش از ۱۶ T می‌رسانند، این حسگر نظر فعالان حوزه شتاب‌دهنده را به خود جلب کرده است. یکی از ویژگی‌های مهم این حسگر، دامنه وسیع کاری آن است که تا دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد و در شرایط سرد تا دمای کمتر از ۳ کلوین را تحمل می‌کند. این به آن معناست که می‌توان میدان مغناطیسی درون مگنت‌های ابررسانای شتاب‌دهنده‌ها را با دقت بالایی اندازه‌گیری کرد.

 

الی گالانیس از شرکت پاراگراف می‌گوید: «هنگامی‌که به دنبال حساسیت بالا هستید، یکی از بزرگترین چالش‌هایی که محققان و مهندسان با آن روبرو هستند، بی‌ثباتی ناشی از گرمای اتلاف شده توسط حسگر‌های معمولی است. این امر به ویژه هنگام کار در ادوات دارای قطعات سرد مانند محاسبات کوانتومی بسیار مهم است. حسگر ما به جای میلی‌وات گرما، چیزی در حد نانووات گرما را پراکنده می‌کند. این تأثیر بسیار کمتری روی دستگاه دارد و به محققان امکان اندازه‌گیری دقیق و تکرارپذیر را می‌دهد.»

 

پاراگراف در نزدیکی شهر کمبریج واقع شده است. این شرکت یک روش اختصاصی برای تولید تک لایه‌های گرافن دارد که می‌توان با آن گرافن را مستقیم روی سیلیکون، کاربید سیلیکون، یاقوت کبود و گالیم نیترید قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسگر نانو میدان مغناطیسی حسگر فناوری نانو اندازه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای پیش رو، گفت: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: جمعه در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹  اردیبهشت)  کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • ورود سامانه‌ ناپایدار به کرمانشاه
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد