Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@10:12:49 GMT

آغاز و تمدید بازارگردانی ۵ شرکت در بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۰۵۰۷

آغاز و تمدید بازارگردانی ۵ شرکت در بورس

عملیات بازارگردانی یک شرکت‌ در بورس آغاز و بازارگردانی ۴ شرکت در این بازار تمدید شد.

به گزارش مشرق، شرکت بورس تهران از آغاز بازارگردانی شرکت‌ گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری‌ با نماد معاملاتی "ومدیر" از امروز(شنبه) و تمدید عملیات بازارگردانی شرکت‌های بیمه آسیا با نماد معاملاتی "آسیا" تا ۱۷ آبان امسال، داروسازی‌ اسوه‌ با نماد معاملاتی "داسوه" تا ۳ آذرماه، داروسازی‌ جابرابن‌حیان با نماد معاملاتی "دجابر" تا ۹ آذر و شرکت تامین سرمایه نوین با نماد معاملاتی "تنوین" تا ۱۸ آذرماه امسال خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تکذیب حباب بورس با استدلال خطا

شایان ذکر است در حالی از ۱۰ مهرماه پارسال تمامی شرکت‌های بورسی و تا ۱۵ مهر شرکت‌های حاضر در فرابورس ملزم به معرفی بازارگردان شدند که به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران اقدام کنند.

بر این اساس در صورت اجرا نکردن این ابلاغیه، ناشران متخلف محسوب و جرایم برای آنان در نظر گرفته می‌شود که این جرایم و ضمانت اجرایی شامل تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوزهای صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیئت مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت و لغو پذیرش می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 بازار سرمایه بورس تهران بورس بازار بورس بازارگردانی شرکت بورس تهران فرابورس ایران نماد معاملاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به  2 میلیون و 304 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی 1400 واحدی به ارتفاع 765 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 163 نماد در محدوده مثبت و 266 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 160 نماد در محدوده مثبت و 180 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟