Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی مذکور نوشت: دولت جو بایدن در اقدامی برای سازماندهی مجدد حضور نظامی خود در منطقه به منظور تمرکز نیروهای مسلح بر روی چالش‌های چین و روسیه تصمیم گرفته این سامانه‌های دفاع موشکی را از خاورمیانه خارج کند. 

این مقامات افزودند: پنتاگون حدود ۸ سامانه پاتریوت را از کشورهایی از جمله عراق، کویت، اردن و عربستان و نیز یک سامانه موشکی "تاد" را از عربستان خارج خواهد کرد و اسکادرانهای جنگی تعیین شده برای منطقه نیز کاهش می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات گفتند: این تصمیم شامل خروج صدها نظامی در واحدهایی است که از این سیستم‌ها استفاده یا از آن پشتیبانی می‌کنند.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که ارتش آمریکا قصد دارد تا تابستان کاملاً از افغانستان خارج شود. همچنین ایالات متحده پاییز گذشته نیروهای خود را در عراق به نصف این تعداد یعنی ۲۵۰۰ تن کاهش داد و اعلام کرد نیروهای عراقی می‌توانند امنیت کشورشان را تامین کنند.

مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده توضیح دادند ، روند کاهش‌ نظامیان که قبلا گزارشی ازآن داده نشده بود، از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده است.

پیشتر در جریان تماس تلفنی در تاریخ ۲ ژوئن لوید آستین آمریکا، تغییرات را به محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی اطلاع داده  و گفته بود بیشتر تجهیزات نظامی که خارج می‌شود از عربستان سعودی است.

ایالات متحده پس از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در ژانویه سال گذشته، سیستم‌های پاتریوت را به عراق منتقل کرد.

311311

کد خبر 1526889

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد