Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

*پیام تسلیت دبیرکل مجمع تقریب به مناسبت درگذشت بنیانگذار موسسات آموزشی الامین هند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب به مناسبت درگذشت "دکتر ممتاز احمد خان"، بنیانگذار مراکز و موسسات آموزشی "الامین" در  هند پیام تسلیت صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*شیخ محمدی در گفتگو با تقریب:امام رضا(ع) از عوامل وحدت بخش مسلمانان است/هدف اصلی دشمنان اسلام ؛ ایجاد فاصله میان شیعه و سنی

امام جمعه اهل سنت عسلویه، بیان کرد: هدف دشمنان اسلام ایجاد فاصله در میان اهل تشیع و تسنن و ضربه به وحدت امت اسلامی و مشترکات و اولویت های مسلمانان است.
 

*واعظ موسوی در گفتگو با تقریب:امام رضا(ع)؛ سرچشمه فضل و کرامت برای امت اسلامی

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم بیان کرد: امت اسلامی باید به نحو مطلوبی از تعالیم امام رضا(ع) در جهت تحکیم وحدت و گسترش تقریب در میان امت اسلامی و دیگر ادیان استفاده نمایند.

*محقق و استاد دانشگاه نیجریه ای در گفت و گو با تقریب:پیروی حکومت های اسلامی از بیگانگان زمینه ساز شکاف ملتهای مسلمان است

اندیشمند نیجریه ای تاکید کرد:در میان فرقه های اسلامی اختلاف نظر وجود دارد ولی این اختلافات نباید به دشمنی و کینه تبدیل شود و زمینه را برای توهین فراهم کند و به این نزاع دامن زده شود.

*امام جمعه اهل سنت سیریک هرمزگان تاکید کرد:امام رضا(ع)؛ مرکز ثقل وحدت و نقطه اتصال انسجام و یکپارچگی مسلمان

امام جمعه اهل سنت سیریک هرمزگان، بیان کرد: امام رضا(ع) دارای کرامت ، فضیلت و برکات وحدت آفرین درمیان مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی هستند و از این جهت ایشان را شخصیتی برجسته در میان ائمه اطهار قرار داده است.

*شیخ افرا در گفتگو با تقریب مطرح کرد؛امام رضا(ع)؛ نماد تحکیم وحدت در ایران و جهان اسلام

رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر ، بیان کرد: برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر با رفتار و زندگی حسنه و بهره گیری از سیره رسول خدا و خصوصا امام رضا(ع)، امورات خویش را پیش برده و در جهت تحکیم وحدت تلاش می کنند.

*امام جمعه دهگلان در مصاحبه با تقریب:تک تک آرای انتخابات در راستای اعتلای نظام و تحکیم وحدت اسلامی است

ماموستا عبدالسلام محمدی با بیان اینکه تک تک آرای انتخابات در راستای اعتلای نظام و تحکیم وحدت اسلامی است، عنوان داشت: انتخابات نماد مقبولیت، حمایت و اتحاد ملی محسوب می شود و با انتخاب فرد اصلح یک بار دیگر نظام، امنیت و آسایش خود را تضمین می کنیم.

*اندیشمند نیجریه ای در گفت و گو با تقریب:ارزش های فرهنگی مشترک مسلمانان زمینه ساز نظم جهانی بر اساس ارزش های اسلامی است

حاکمیت اسلام و حکومت اسلامی این نوید را می دهد که جامعه جهانی بر پایه دیـن متعالی اسلام و برقراري عدالت جهانی است.


*آشنایی با مساجد جهان-47|مسجد جامع «النصر»

مسجد جامع «النصر» در شهر نابلس فلسطین از اماکن گردشگری در این شهر است که با گنبد سبز خود جلوه ویژه ای به این شهر داده است.

*معرفی کتاب تقریبی-88| کتاب «الإقتصاد الإسلامی»

کتاب حاضر كه ترجمه فارسی آن نيز موجود است، گزیده انديشه های شهيد امام سيد محمد باقر صدر در حوزه اقتصاد اسلامی است و رويکردهای شريعت اسلامی را در اين حوزه تبيين می کند.

*عکس نوشت تقریبی-6شعار وحدت، فراتر از همه شعار ها

مسلمانان برفراز همه شعار های خود باید شعار وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را قرار دهند. امروز برای آنها یکی از کار آمدترین شعارها این است. (در دیدار با کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی 1379/10/07)

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امت اسلامی تحکیم وحدت امام رضا ع امام جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است

حجت‌الاسلام صادق صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مکتب امام صادق مکتب انسان ساز، مسئولیت پذیری و جامع است و عقلانیت، امنیت‌پذیری و عدالت‌خواهی از ویژگی‌های مکتب جعفری است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب امام صادق (ع) در تبیین حقایق دین برای همه کسانی که امروز به دنبال تبیین حقایق انقلاب اسلامی هستند الگو و نمونه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر با اشاره به نقش حضرت امام صادق (ع) در مذهب تشیع گفت: امام صادق (ع) مرد مبارزه، علم و مرد تشکیلات بود به طوری که میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد هم قبل از ایشان و هم بعد از ایشان در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود.

صمدی افزود: همه حرف های درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول بیش از یک قرن به وسیله‌ مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود همه آنها را امام صادق به شکل درست بیان کرد.

وی به مبارزات دینی امام صادق اشاره و تصریح کرد: امام ششم شیعیان مشغول یک مبارزه دامنه‌دار و پیگیر برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی شیعه یعنی شبکه حزبی بود.

حجت الاسلام صمدی تربیت شاگردان توسط امام صادق (ع) را یادآور شد و بیان کرد: ویژگی‌های شاگردان آن حضرت، تلاش مستمر در کنار تقوا و خدامحوری بود که با استفاده از آیات و روایات توانستند چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی و اسلام واقعی و غیرواقعی را بازشناسانند.

کد خبر 6096078

دیگر خبرها

  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود