Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@10:29:00 GMT

روحانی: منتخب ریاست‌جمهوری معلوم است؛ تبریک می‌گویم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۱۸۶۲

روحانی: منتخب ریاست‌جمهوری معلوم است؛ تبریک می‌گویم

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب سیزدهمین رئیس جمهوری ایران، تصریح کرد: من تبریک می‌گویم به منتخب مردم حالا چون هنوز رسماً اعلام نشده من هم با توجه به قانون یک مقدار تبریک رسمی را به تعویق می‌اندازم، اما منتخب معلوم است در این انتخابات که چه کسی رای به اندازه کافی آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۵ روز دیگر مسئولیت ریاست جمهوری را رسماً به عهده خواهد گرفت و این دولت به پایان می‌رسد.

روحانی یادآور شد: پیشاپیش افتخار می‌کنم که در دولتی بودیم که سخت‌ترین ایام تاریخ ایران را شاهد بودیم و بار مسئولیت را در این مخصوصا ۳ سال و نیم به عهده گرفتیم که هم تحریم و هم کرونا را داشتیم و در پیشگاه خداوند شاکر هستیم که توفیقات این ایام را به مردم و ما داد.

رییس جمهوری گفت: امیدواریم در ۴۵ روز آینده روزهای بهتری هم از لحاظ تحریم و هم کرونا و هم شرایط کشور برای دولت بعدی باشد.

این خبر تکمیل می شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردای پس از انتخابات در روسیه/ موتور جنگ پوتین قوت گرفت؟

به گزارش جماران، سی ان ان در گزارشی درباره نتیجه انتخابات روسیه نوشت:  صندوق‌های رای اکنون در سراسر روسیه جمع شده‌اند، هرگز در نتیجه این انتخابات تردید وجود نداشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پنجمین دوره ریاست‌جمهوری را از طریق یک همه‌پرسی ملی البته مشکوک به دست آورد.

انتخابات ریاست جمهوری در روسیه که یک روند سه روزه است هرگز یک روند دموکراتیک و انتخابات آزاد محسوب نمی شود. برای کرملین، یک پیروزی پررنگ در دور اول، مُهر تازه ای از مشروعیت به رئیس جمهور فعلی خواهد داد و پیامی روشن می فرستد: جنگ پوتین علیه اوکراین از حمایت کامل مردمش برخوردار است.

پوتین در آستانه انتخابات خطاب به مردم روسیه و  از رای دهندگان خواست به عنوان نمایش وحدت ملی در رای گیری شرکت کنند. وی گفت: « می‌دانید کشور ما اکنون چه دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، تقریباً در همه زمینه‌ها با چه چالش‌های سختی روبرو هستیم.  برای اینکه بتوانیم با عزت به آنها پاسخ دهیم و مشکلات را با موفقیت پشت سر بگذاریم، همچنان به اتحاد و اعتماد به نفس نیاز داریم. مردم روسیه یک خانواده بزرگ هستند.

 پوتین پس از بسته شدن حوزه های رای گیری باز هم این پیام را تکرار کرد. رئیس جمهور روسیه در حضور جمعی از فعالان کمپین جوان انتخاباتی خود  با پیراهن هایی با لوگوی "پیروزی پوتین " بر روی آنها گفت روس ها همه یک تیم هستند، همه شهروندان روسیه که برای رای دادن به پای صندوق های رای آمده اند بخشی از همان تیم هستند.

در آستانه رای گیری، پوتین نسبت به اینکه اگر پنجمین دوره ریاست جمهوری را به دست آورد، دقیقاً دست به چه کارهایی خواهدزد، طفره رفت. او  در یک مصاحبه کلی با دیمیتری کیسلیف، خبرنگار حامی دولت  از حدس و گمان در مورد اینکه آیا ممکن است پس از انتخابات، به عنوان مثال، یک تغییر دولت پیش بینی شود یا خیر، طفره رفت.

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دولت نخست وزیر میخائیل میشوستین پس از انتخابات هم ادامه پیدا کند، گفت:  «ما باید در این مورد بعد از انتخابات و پس از شمارش آرا صحبت کنیم. اما به طور کلی، اکنون دولت در روندی کاملا رضایت بخش کار می کند.»

اکنون یک سوال بزرگتر برای روسیه مطرح است: واقعاً بعد از این انتخابات و پیروزی دوباره پوتین چه می شود؟  

در میان ناظران روسیه، برخی گمانه زنی ها بر روی چند موضوع بزرگ متمرکز شده است. برای شروع، اگر رای ریاست جمهوری واقعاً یک همه پرسی در مورد جنگ روسیه باشد، آیا این انتخابات به پوتین دست آزاد می دهد تا آن طور که صلاح می داند در اوکراین ادامه دهد؟

با این حساب، به نظر می رسد پوتین فضایی برای مانور دارد. رئیس جمهور روسیه نسبت به تحولات میدان نبرد، به ویژه پس از سقوط شهرهای باخموت و آودیوکا در شرق اوکراین ابراز اطمینان می کند. با مخالفت غرب در مورد ادامه کمک به اوکراین ، به ویژه در کنگره ایالات متحده، جایی که بسته کمکی مهم به کی یف همچنان متوقف مانده است ،  نتیجه انتخابات روسیه قدرت مانور بیشتری به پوتین می دهد.

پیشرفت های قابل توجه روسیه در شرق اوکراین به قیمت تلفات انسانی وحشتناک تمام شده است. گمانه زنی ها همچنان ادامه دارد که پوتین و ژنرال هایش ممکن است نیاز به راه اندازی دور جدیدی از بسیج پس از انتخابات برای وارد کردن نیروهای بیشتر به میدان داشته باشند.

به دنبال شکست های اولیه روسیه در تلاش برای محاصره اوکراین از سه طرف و تصرف کی یف، پوتین در سپتامبر 2022 بسیج عمومی نیروها را اعلام کرد. اما روسیه همچنان در امتداد یک جبهه 1000 کیلومتری درگیر جنگ فرسایشی است. برخی ناظران بر این باورند که پوتین باید تا پس از انتخابات صبر می کرد تا گام بعدی برای فراخوان بزرگ دوم را بردارد.

و صرف نظر از اینکه پوتین چگونه به مشکل نیروی انسانی کشورش در میدان جنگ رسیدگی می کند، موضوع محتمل دیگری در دستور کار وجود دارد:  سرکوب مخالفان داخلی .

پوتین در اظهاراتی پس از بسته شدن صندوق های رای در سراسر روسیه، حرکتی غیرعادی انجام داد: او نام الکسی ناوالنی، رهبر فقید اپوزیسیون روسیه را بر زبان آورد.  پوتین در پاسخ به سوالی در مورد مرگ ناوالنی و حذف صداهای مخالف در طول مبارزات انتخاباتی، پروتکل خود را زیر پا گذاشت و مرگ ناوالنی را رویداد غم انگیز نامید.  او گفت: در مورد آقای ناوالنی، بله، او درگذشت . موارد دیگری نیز وجود داشت که افراد در زندان ها فوت کردند. آیا این اتفاق در ایالات متحده رخ نداده است؟

پیش بینی روند اقدامهای پوتین پس از انتخابات یک کار دشوار است. رهبر روسیه توانسته برای کوتاه مدت اقتصاد روسیه را در برابر تحریم مقاوم کند،  کارخانه های مهمات او از ایالات متحده و متحدان اروپایی اش پیشی گرفته اند و اکنون چشم انداز سیاسی هم از هرگونه رقابت پاک شده است. اما جنگ همیشه غیرقابل پیش بینی است.  هر چه تلاش پوتین برای چرخش اوضاع به نفع خود ادامه داشته باشد اما مشکلات درازمدت روسیه نظیر کاهش جمعیت، هزینه جنگ و تحریم‌ها  و شکنندگی ذاتی حکومت یک نفره تا پیش از ششمین دوره ریاست جمهوری پوتین ناپدید نخواهندشد.

دیگر خبرها

  • پاشینیان به پوتین تبریک گفت
  • واکنش دوستان و دشمنان پوتین به پیروزی اش در انتخابات
  • فردای پس از انتخابات در روسیه/ موتور جنگ پوتین قوت گرفت؟
  • رئیسی، پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت
  • تبریک سران دنیا به پوتین
  • تبریک رهبران جهان به ولادیمیر پوتین
  • مدودف پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت
  • مادورو نامزد ریاست جمهوری ونزوئلا شد
  • دانش آموختگان مدارس شاهد،عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور هستند
  • در یک تیم همه باید مسئولیت مشکلات را بر عهده بگیرند