Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:16:17 GMT

در سفر به جنوب از این اماکن دیدن کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۶۹۰

در سفر به جنوب از این اماکن دیدن کنید

جنوب ایران جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری دارد و اگر تصمیم دارید به شهرهای جنوبی سفر کنید، حتما به سراغ دیدنی‌هایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم بروید.

به گزارش برنا، جنوب ایران جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری دارد و اگر تصمیم دارید به شهرهای جنوبی سفر کنید، حتما به سراغ دیدنی‌هایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن، در آخر به روشی راحت و سریع برای خرید بلیط هواپیما اشاره خواهیم کرد.

شوش؛ زیگورات چغازنبیل

زیگورات چغازنبیل نیایشگاهی باستانی است که ساخت آن به تمدن ایلام بر می‌گردد و در 40 کیلومتری شهر شوش قرار دارد. ساختمان منحصر به فرد چغازنبیل باعث شده تا به‌عنوان یکی از آثارهای تاریخی خاص ایران شمرده و در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شود. برخی چغازنبیل را کهن‌ترین بنای مذهبی شناخته شده در ایران می‌دانند، و ارزش بازدید از نزدیک را قطعا دارد. اگر با هواپیما به جنوب سفر می‌کنید و بلیط هواپیما تهران اهواز را خریده‌اید، با کمتر از 2 ساعت رانندگی از اهواز به بازدید از این مکان تاریخی می‌توانید بروید.

شوشتر؛ سازه‌های آبی

سیستم و سازه‌های آبی تاریخی شوشتر مجموعه‌ای از آسیاب‌ها، پل‌ها، و بندها هستند که در دوران هخانشیان و ساسانیان ساخته شده‌اند. این مجموعه 13 اثر تاریخی دارد و شامل قلعه سلاسل، بند میزان، نهر داریون، و بند دختر است. از اهواز تا شوشتر حدود 1 ساعت و 30 دقیقه و تا دزفول 60 کیلومتر فاصله است.

جزایر خلیج فارس

 جزیره‌های دیدنی خلیج فارس کم نیستند و اگر به بندر عباس سفر می‌کنید، با لنج یا قایق می‌توانید به برخی از آن‌ها از جمله جزیره قشم بروید. جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره، هرساله مقصد بسیاری از مسافران است و از مکان‌های دیدنی بسیاری مانند قلعه پرتغالی‌ها و جنگل‌های حرا باید دیدن کرد. جزیره کیش برای تفریح و خرید بسیار مناسب است، جزیره هرمز به ساحل رنگی و دره نمکی شناخته می‌شود، و جزیره هنگام در بسیاری از مواقع میزبان دلفین‌هاست که تماشای آن از نزدیک سفرتان را جذاب‌تر می‌کند.

دزفول؛ دریاچه شیهون و آبشار شوی

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، حتما دریاچه شیهون و آبشار شوی را در لیست دیدنی‌های جنوب در سفرتان قرار دهید. آبشار شوی در رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و دریاچه شیهون در پشت دو کوه تنگوان و شاداب، چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده‌ دارد.

سفر هوایی به جنوب ایران

بسیاری از افرادی که می‌خواهند به شهرهای جنوبی بروند، به دلیل مسافت‌های زیاد بین شهرهای مبدا و مقصد سفر هوایی را انتخاب می‌کنند. اسنپ‌تریپ یکی از بهترین سایت‎‌‌هایی است که با خیال راحت و به صورت آنلاین می‌توانید بلیط هواپیما تهران بندرعباس یا بلیط هواپیما بندرعباس تهران را بهترین قیمت و تخفیف بخرید. تنوع ایرلاین‌ها و قیمت بلیط‌ها در سایت بالاست و با توجه به بودجه سفرتان، بهترین بلیط هواپیما را می‌توانید پیدا و خریداری کنید. فیلترهای سایت به شما کمک می‌کند تا دسته‌بندی لیست پروازها را طبق بودجه سفر، شرکت هواپیمایی، سیستمی و چارتری بودن، و یک یا دو طرفه بودن بلیط انجام دهید. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ هم به صورت 24 ساعته در تمامی روزهای هفته در دسترس شما هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هواپیما تهران اهواز تهران بندرعباس هواپیما تهران بندرعباس بلیط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه یک چرخ خود را از دست داد | ویدئو

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وقوع این اتفاق را می توانید در ادامه در اینجا مشاهده کنید.

کد خبر 846690 برچسب‌ها خبر مهم هواپیما - فرودگاه جهان هواپیما حوادث جهان

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • این هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه یک چرخ خود را از دست داد | ویدئو
  • بعد از دیدن این تصویر نظرتان درباره بید عوض می شود!