Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه این شهرستان گفت:‌برای استفاده از ظرفیت بنیاد برکت در زمینه رفع محرومیت باید ابتدا محرومترین روستاهای این شهرستان انتخاب شوند.

علیرضا بیات پور بیان کرد: انتخاب روستا از هر دهستان با توجه به میزان بیکاری و ظرفیت و پتانسیل اشتغال و داشتن حداقل ۱۰۰  خانوار صورت گیرد و استفاده حداکثری از طرح های بنیاد برکت و مشارکت مدنی در رونق اقتصادی و معیشت مردم در روستاها تاثیر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به این نکته ضروری است که پرداخت تسهیلات بانکی باید با نظارت مستمر در انجام طرح ها باشد تا بیکاران را به بیکار بدهکار تبدیل نکنیم.

بیات پور با بیان اینکه در زمینه رفع بیکاری دیگر فرصت چندانی برای تلف کردن نیست، اظهار داشت: بزودی کمیته کارگشایی با حضور دستگا ههای اجرایی مرتبط با مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در شهرستان مرودشت تشکیل می شود.

فرماندار مرودشت با اشاره به تشکیل تعاونی توسعه و عمران این شهرستان در ماه های اخیر گفت: انجام تبلیغات وسیع برای مشارکت و عضویت همه مردم شهرستان مرودشت در این شرکت تعاونی و همکاری همه دستگاههای اجرایی شهرستان به منظور موفقیت شرکت تعاونی توسعه و عمران مرودشت ضروری است.

شرکت تعاونی توسعه و عمران مرودشت پیشران توسعه شهرستان

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت نیز در این جلسه درمورد تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان مرودشت گفت: نقش این شرکت به عنوان پیشران رشد و توسعه شهرستان بسیار موثر خواهد بود.

محمد ژوبین افزود: شرکت تعاونی توسعه و عمران مرودشت می تواند به اشتغال جوانان و ارتقای درآمد و بهبود معیشت ساکنین این شهرستان منجر شود.

وی ادامه داد: بنیاد برکت طرح های اشتغالزایی و توسعه ای در دستور کار دارد که می‌توان از آن برای رفع مشکلات شهرستان و خصوصا روستاهای این شهرستان بهره برد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت که با نام های اختصاری سحاب، شمسا و همچنین مشارکت مدنی در حال اجرا است می توان به توسعه و اشتغالزایی در روستاهای این شهرستان کمک کرد.

ژوبین عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های این بنیاد می توان با شناسایی پتانسیل های روستاها تسهیلات قرض الحسنه حداکثر ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماهه برای هر طرح اشتغالزایی اختصاص داد و همچنین در جهت تامین نهاده ها و ارائه محصولات روستایی در نمایشگاههای داخلی و بین المللی، توسعه مشاغل از خانگی به نیمه کارگاهی و از نیمه کارگاهی به کارگاههای بزرگتر و ایجاد طرح های اشتغالزای خانوادگی گام های موثری برداشت.

وی اظهار داشت: در طرح مشارکت مدنی تا سقف ۳ میلیارد تومان به کارگاههای نیمه تعطیل تسهیلات در قالب مشارکت اعطاء می شود و شراکت از ۳۴ تا ۴۹ درصد نیز امکان پذیر است و بین ۳ تا ۵ سال بنیاد برکت بعنوان حامی در کنار طرح می ماند و سپس سهام بنیاد برکت به ارزش روز به شریک طرح فروخته خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: محرومیت زدایی موضوعی است که باید در سرلوحه کار قرار گیرد و در پی آن ایده‌های ناب جوانان بیکار در روستاهای محروم نیز مورد توجه باشد.

جلال رشیدی با بیان اینکه ضروری است دستگاه‌های اجرای برای رفع موانع کار اقدام کنند افزود: با استفاده از ظرفیت‌ بنیاد برکت و استفاده حداکثری از طرح‌های این بنیاد می توان وضعیت روستاهای شهرستان را تغییر داد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها اشتغال زایی مرودشت توسعه روستایی بنیاد برکت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی مرودشت توسعه روستایی اشتغال زایی مرودشت توسعه روستایی بنیاد برکت فارس شرکت تعاونی توسعه و عمران استفاده از ظرفیت شهرستان مرودشت بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان دهلران، خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها موجب تسریع در امورات بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و اقداماتی در این زمینه اشاره و افزود: اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان و بویژه گلزارشهدای امامزاده سید اکبر (ع) از مطالبات است.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز به رسالت بنیاد شهید در خادمی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و افزود: وظیفه همه ما و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشیم و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران کمترین کاری است که از دست ما بر می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و رشادت ایثارگران عزیز ذکر کرد و افزود: ما باید در عمل و خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد خبر 6098249

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات