Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، «ها تی کیونگ»، نماینده پارلمان جنوبی اعلام کرد که شبکه رایانه‌ای ویژه موسسه تحقیقات هسته‌ای دولتی این کشور ماه گذشته مورد حمله سایبری کره شمالی قرار گرفت.

کیونگ نماینده حزب اصلی مخالف گفت: «۱۳ عنوان خارجی پروتکل اینترنت کشف شده است که در تاریخ  ۱۴ ماه مه شبکه داخلی موسسه تحقیقات انرژی اتمی کره را هک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

وی تاکید کرد: «اطمینان حاصل شده است که برخی از آدرس‌ها به سرورهای مورد استفاده گروه "کیموسکی"، یک گروه جاسوسی الکترونیکی کره شمالی وابسته هستند.» 

کیونگ توضیح داد: «اگر انرژی هسته‌ای و دیگر فن‌آوری‌های کلیدی این کشور به بیرون درز کند‌، این امر می‌تواند پس از هک شدن فرماندهی الکترونیکی نظامی سئول در سال ۲۰۱۶ به یک نقض گسترده امنیتی منجر شود.»

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هکرهای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان در شوک اتمی: روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

به گزارش خبرآنلاین، مارس (اسفند) گذشته بود که روس‌کوسموس از قصد خود برای همکاری با چین در ساخت یک راکتور هسته‌ای خودکار روی ماه در طول دهه آینده خبر داد تا انرژی پایگاه پیشنهادی روی ماه را تأمین کند.

«یوری بوریسوف» مدیرکل روس‌کوسموس، دو ماه پیش گفت که برای ساخت این پایگاه، به دنبال استفاده از موشک‌های هسته‌ای جهت انتقال محموله به ماه است؛ اما دانشمندان دو کشور هنوز نمی‌دانند که چگونه باید این فضاپیما را ایمن ساخت.

در مقاله‌ای که خبرگزاری دولتی ریانووستی در روز چهارشنبه منتشر کرد، بوریسوف گفته است که «توسعه این نیروگاه هسته‌ای در دست اجرا است و دو کشور روی ایجاد امکانات آزمایشی و تحقیقاتی به‌عنوان بخشی از این پروژه کار می‌کنند.

بوریسف افزود: «ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی قمری (ILRS) در دو مرحله از سال 2025 تا 2035 برنامه‌ریزی شده و شامل چندین ماژول است. توسعه منبعی مطمئن، بلندمدت و طولانی‌مدت انرژی هسته‌ای در ماه بسیار مهم است، زیرا شب ماه حدود 14 شبانه‌روز زمینی طول می‌کشد و پنل‌های خورشیدی نمی‌توانند انرژی کافی را برای کار کردن وسایل الکتریکی در چنین دوره طولانی‌مدتی ذخیره کنند».

روس‌کوسموس و سازمان ملی فضایی چین (CNSA)، اولین بار در سال 2021 اعلام کردند که قصد دارند ILRS را بسازند و در آن زمان، گفتند که از حضور شرکای بین‌المللی استقبال می‌کنند؛ بااین‌حال، تحریم‌های ایالات‌متحده علیه روسیه به دنبال تهاجم تمام‌عیار این کشور به اوکراین در فوریه 2022 به رکود روابط بین این کشورها کمک کرده است و با این حساب، بعید است که فضانوردان ناسا اجازه بازدید از این پایگاه را پیدا کنند.

نگرانی از فعالیت‌های نظامی در فضا

تاکنون هیچ پیشنهادی مبنی بر وجود جنبه نظامی این پروژه بین روسیه و چین وجود ندارد و این، درحالی است که روابط اقتصادی و دیپلماتیک این دو کشور از زمان آغاز جنگ در اوکراین، عمیق‌تر شده است.

در ماه مارس، اندیشکده انستیتوی مطالعات جنگ (ISW) گفت که احداث پایگاه روی ماه، نشان‌دهنده «مشارکت راهبردی بلندمدت چین با روسیه برای موضع‌گیری علیه غرب و احتمالاً تهدید کردن آن» است.

یک ماه پیش از آن، قانون‌گذاران آمریکایی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بودند تا اطلاعات مربوط به «تهدید جدی امنیت ملی» را که شایع شده بود سلاح هسته‌ای ضدماهواره‌ای روسیه است، از طبقه‌بندی خارج کند. مسکو در مقابل وجود چنین سلاحی را رد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا به نیوزویک گفته است که ایالات‌متحده، روسیه و چین همگی اعضای کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضا در سازمان ملل متحد هستند و پرتاب هر سیستم هسته‌ای فضایی نیازمند ارائه تحلیل دقیق و آگانه ایمنی و خطرات است.

منبع: نیوزویک

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904394 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • جهان در شوک اتمی: روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند
  • شبکه‌های برق ۵۳۸ روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی درباره سیلاب در ۱۰ استان
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • «سمفونی بهار» در هلند نواخته می‌شود
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد