Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، دکتر مسعود سلیمانی مسئول اپیدمیولوژی واکسن رازی و فخرا گفت: واکسن رازی کووپارس در حال حاضر در مرحله دوم کارآزمایی بالینی قرار دارد.

او گفت: میزان ایمنی بخشی این واکسن در حال حاضر مشخص نیست. چرا که کارآزمایی بالینی فاز دوم برای بررسی بی خطری واکسن انجام می‌شود. مطالعه باید به حدی برسد تا ما بتوانیم میزان ایمنی بخشی واکسن را اعلام کنیم که دو ماه دیگر این موضوع مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی گفت: در فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس ۵۰۰ نفر مورد مطالعه قرار می‌گیرد که در حال حاضر ۲۶۰ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند.

داوطلبان دریافت کننده واکسن  عوارضی نداشتند

مسئول اپیدمیولوژی واکسن رازی و فخرا تصریح کرد: تاکنون در مطالعه بالینی این واکسن داوطلبان دریافت‌کننده هیچ گونه عوارض خاصی نداشتند و عوارض مشاهده‌شده در حد خیلی کم و مختصر بوده است.

او گفت: یکی از شرط‌های موجود برای داوطلبان در مطالعه فاز دوم کارآزمایی بالینی این است که به کرونا مبتلا نشده باشند. البته در این زمینه آزمایش‌هایی نیز انجام می‌شود. اگر مواردی هم وجود داشته باشد، به‌دلیل این است که آزمایش‌های انجام‌شده این موضوع را نشان نداده است.

سلیمانی درباره ابتلای داوطلبان دریافت‌کننده واکسن کووپارس بعد از تزریق به ویروس کرونا گفت: امکان دارد که فردی بعد از تزریق واکسن کرونا بگیرد. چرا که تا ایمنی ایجاد شود، باید دو هفته از واکسیناسیون دوم گذشته باشد.

وی با بیان اینکه صددرصد افراد دریافت‌کننده واکسن ایمن نمی‌شوند و ممکن است چند درصدی نیز ایمن نشوند، گفت: در فاز اول کارآزمایی واکسن کووپارس گروه سنی ۱۸ تا ۵۵ سال و در گروه فاز دوم گروه سنی ۱۸ تا ۷۰ سال مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

ثبت نام فاز سوم هنوز آغاز نشده است

مسئول اپیدمیولوژی واکسن رازی و فخرا ادامه داد: درحال حاضر مقالاتِ مطالعات انجام شده در دست تدوین است و برای انتشار در مجلات خارجی هنوز آماده نیست، اما گزارش کامل مطالعه موجود است.

وی درباره ثبت نام داوطلبان برای تزریق واکسن کووپارس در مرحله مطالعاتی گفت: ثبت نام برای شرکت در فاز دوم مطالعاتی همچنان ادامه دارد و هموطنان می‌توانند به سایت رازی مراجعه کنند، ولی ثبت نام فاز سوم هنوز آغاز نشده است.

سلیمانی درباره مراحل سه‌گانه تزریق واکسن کووپارس گفت: دو مرحله عضلانی و یک مرحله استنشاقی باید انجام شود تا واکسیناسیون تکمیل شود. حذف هیچ یک از مراحل امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به مطالعه بالینی واکسن فخرا گفت: در حال حاضر از مطالعات آن راضی بودیم. همچنین در فاز مطالعه ۱۳۰ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند و درمجموع تا این لحظه در فاز دوم ۱۸۰ نفر واکسن را دریافت کرده اند و مطالعه هم همچنان ادامه دارد.

کد خبر 608548 برچسب‌ها واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا کارآزمایی بالینی مورد مطالعه قرار واکسن کووپارس دریافت کننده حال حاضر واکسن رازی ثبت نام فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان که حالا در بین چهار کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول کشور قرار گرفته و البته از میان فولاد، نساجی، استقلال خوزستان و صنعت نفت قرار است دو تیم سقوط کنند که شرایط جدولی و نتایج به گونه‌ای است که خوزستانی‌ها وضعیت بغرنجی داشته باشند. مردم این استان این خطر را پذیرفتند که احتمال دارد که حداقل یکی از دو تیم ناکام در این فصل، خوزستانی باشد و از طرفی هواداران فولاد خوزستان از حالا نگران فصل بعد هستند.
عبدالله ویسی این روزها به عنوان سرمربی فولاد مشغول فعالیت است و بهرام رضاییان مدیرعامل این باشگاه خوزستانی، در گفت‌وگو با خبرنگاران نسبت به وضعیت قراردادی این سرمربی شرح وضعیت داد: ما با آقای ویسی هستیم و قرارداد یک فصل و نیم است. به شرط حیات تلاش می‌کنیم تا با یک هم افزایی خوب جلو برویم. انسان‌ها باید از اتفاقاتی که پیش می‌آید درس بگیرند چون این تجربه است. اتفاقاتی که برای فولاد افتاده در شأن تیم ما نبوده و برگشت به عقب هیچ کمکی به ما نمی‌کند. ما باید این ۶ بازی باقی‌مانده را در کنار هواداران و مردم غیور خوزستان باشیم که نه تنها فولاد بلکه هر سه تیم نجات پیدا کنند!

وی افزود: قطعا قرارداد ما یک فصل و نیم اعتبار دارد و تلاش داریم برای فصل بعد جایگاهی در شأن فولاد کسب کنیم.

او درباره تغییرات احتمالی با توجه به وضعیت سخت فولاد توضیح داد: دلایل زیادی فولاد را به این روز انداخته. کارشناسان و مردم قطعا بهتر از من اطلاع دارید. الان ما دنبال راهکار و برون رفت از این شرایط هستیم تا بتوانیم در این ۶ بازی، امتیازات لازم را بگیریم و به حول قوه الهی و حمایت هواداران و تلاش بازیکنان، امتیازات لازم را بگیریم. من دغدغه خاصی ندارم و به آقای ویسی و بازیکنان خوبمان اعتقاد دارم. بازیکنان باتجربه ما وضعیت را درک کردند و مدیریت باشگاه در ۲-۳ روز اخیر جلساتی برگزار کرده تا قطعا حمایت لازم را از تیم ایجاد کند.

بهرام رضاییان در پاسخ به خبرنگاری که برکناری ایگناسیو مارتینز و احمد آل نعمه را از تصمیمات احساسی او دانست، گفت: احساسی که بعید می‌دانم و من از تصمیمم در خصوص مارتینز دفاع می‌کنم. اگر برگردیم به آن روز، شما به آرشیو خبرگزاری خودتان برگردید نظر کارشناسان را هم بخوانید متوجه می‌شوید. در خصوص برکناری احمد آل نعمه هم ایشان تا پیش از انتخاب سرمربی در کنار باشگاه بودند و به ما کمک کردند که ما هم الان خدمتشان هستیم. این تصور نباید ایجاد شود که ما ۴ سرمربی عوض کردیم. ما با آقای مارتینز به توافق نرسیدیم و عرف است که آقای آل نعمه تا زمان انتخاب سرمربی بعدی، در کنار ما باشد که زحمات زیادی کشید.

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از وضعیت مصدومیت یاسین سلمانی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد