Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@00:08:17 GMT

بانک مرکزی انگلیس بیت‌ کوین را زیر سوال برد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۳۵۶۷

بانک مرکزی انگلیس بیت‌ کوین را زیر سوال برد

به گزارش راشاتودی، در ادامه مخالفت های بانک مرکزی انگلیس با بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی فعلی موجود در بازار، این بار مدیر بخش فناوری های مالی این بانک با ناکارآمد دانستن بیت‌کوین گفته فناوری پشت پرده ارزهای دیجیتالی رسمی بانک های مرکزی ده ها هزار برابر کارآمدتر از انجام تراکنش ها با استفاده از بیت‌کوین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تام ماتن که در کنفرانسی تحت عنوان آینده فناوری‌های مالی سخن می گفت با اشاره به ضرورت عقب نماندن از قافله توسعه روش های نوین پرداخت گفت: با این حال تا زمانی که مردم دوست دارند از وجه نقد استفاده کنند باید از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنیم. 

این مقام ارشد انگلیسی در بخش دیگری از سخنان خود، بیت‌کوین را ابزاری نامناسب برای استفاده به عنوان یک ارز رسمی دانست و گفت ارزی که توسط بانک مرکزی به عنوان ارز دیجیتالی رسمی معرفی خواهد شد، دارای تفاوت های زیادی با بیت‌کوین خواهد بود. وی همچنین به مردم توصیه کرد که زیاد درگیر بیت‌کوین نشوند و آن را ارزی خواند که برای استخراجش باید مقدار زیادی انرژی مصرف شود. 

ماتن پتانسیل ارزهای دیجیتالی را بسیار بالا دانست اما افزود که باید نگرانی های زیست محیطی استخراج رمزارزها مرتفع شود تا در نهایت یک سیستم بهینه مالی جدید با سازگاری بیشتر با محیط زیست معرفی شود. 

این اولین بار نیست که یک مقام بانک مرکزی انگلیس از بیت‌کوین به شدت انتقاد می کند. پیش از این نیز اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس- با هشدار نسبت به معامله بیت‌کوین گفته بود کسی که در بازار ارزهای دیجیتالی (موجود) سرمایه گذاری می کند باید آماده از دست دادن تمام ثروت خود باشد. این مقام ارشد انگلیسی که یکی از منتقدان سرسخت آن ها نیز محسوب می شود گفته بود کماکان معتقد است که رمزارزها دارای هیچ ارزش ذاتی نیستند.

پربیننده ترین ادامه روند نزولی بازار رمزارزها عقب نشینی رمز ارزها با بیانیه فدرال رزرو چین نخستین ارز دیجیتال را در سطح ملی راه‌ اندازی می‌ کند بازار ارزهای دیجیتالی قرمز شد ایران بیش از هر کشوری به رمزارزها نیاز دارد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین بانک مرکزی انگلیس ارزهای دیجیتالی بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌

تین نیوز

۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه به رهبر معظم انقلاب درخواست کردند:  بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌.

به گزارش تین نیوز، ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه ای به رهبر معظم انقلاب از سیاست های بانک مرکزی در حوزه سرکوب نرخ ارز صادرات و انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی انتقاد کردند و خواستار واقعی‌ سازی نرخ ارز در سامانه نیما مبتنی بر نرخ شناور مدیریت شده نص صریح قانون شدند.

انجمن های مس، فولاد، پتروشیمی، پالایش نفت، سنگ آهن، پلیمر، آلومینیوم، سرب و روی، نساجی و صنعت کفش ایران این نامه را به رهبری نوشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌