Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی ۲ ماه سال ۱۴۰۰، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۰، خبر داد و گفت: صادرات این گروه طی دو ماهه نخست سال جاری با ارزشی معادل ۲۱۲ میلیون دلار و به وزن ۹۶ هزار تن صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۶ درصد و به لحاظ وزنی ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت افزود: از این میزان، صادرات پسته خود به تنهایی معادل ۱۲۲ میلیون دلار و ۱۸ هزار تن بوده است که ۵۷ درصد از کل صادرات این گروه را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزنی ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بازاری بیان داشت: از مهمترین بازار‌های هدف صادراتی محصولات خشکبار در دوره مذکور می‌توان به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، عراق، پاکستان، روسیه، قزاقستان، ویتنام، افغانستان و… اشاره کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار داشت: صادرات خرما طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۴۸ هزارتن به ارزش ۴۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بازاری گفت: صادرات کشمش نیز طی دو ماهه سال جاری معادل ۲۷ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزشی و وزنی با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است.

وی بیان داشت: با توجه به پایش و رصد مستمر بازار‌های هدف محصولات خشکبار ایران و بررسی تحولات این بازار‌ها به لحاظ نقش رقبای ایران لازم است به منظور تحقق اهداف صادراتی و صیانت از ماندگاری و حفظ بازار و سهم و جایگاه کشورمان در بازار‌های هدف، تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار صادرات خشکبار با تسهیل رویه‌ها و حذف بروکراسی زائد که عوامل مؤثر افزایش هزینه سربار و اتلاف زمان صادرات هستند، در رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده، همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات خشکبار صادرات محصولات کشاورزی توسعه تجارت قبل از نظر ارزشی صادرات محصولات محصولات خشکبار میلیون دلار مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴