Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا توفیق مفاخری روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: اگرچه از اول انقلاب تاکنون معاندین و بدخواهان نظام تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند و از این طریق به اهداف خود دست یابند، اما از چند ماه قبل انتخابات فعالیت آنها در رسانه‌های دیداری، شنیداری و رسانه‌های برخط و شبکه‌های اجتماعی چند برابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج رسانه کردستان یادآور شد: دشمنان با ایجاد کمپین‌های «نه به انتخابات»، «تحریم انتخابات»، «رای بی رای» و موارد دیگری سعی می‌کردند تا مردم پای صندوق‌های اخذ رای حاضر نشوند و به نوعی مشروعیت و جمهوریت نظام زیرسوال برود.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ۲۸ خرداد روز انتخابات، فعالیت‌های آنان گسترش زیادی پیدا کرد به طوریکه ۲۴ ساعت برنامه رسانه‌ای خود را با موضوع انتخابات ایران و تحریم آن پر می‌کردند.

مفاخری اضافه کرد: کردستان یکی از استان‌های متفاوت کشور به لحاظ قومیت و مذهب است و به واسطه مرزی بودن بیشتر مورد طمع معاندین است که این را می‌توان از غائله‌های قومی اوایل انقلاب تا برخی شیطنت‌های آنان در این استان به وضوح دید.

رئیس سازمان بسیج رسانه کردستان گفت: جدای از برخی عوامل رسانه‌ای دشمن در داخل، بیش از ۵۰ شبکه ماهواره‌ای وابسته به گروهک های معاند نیز در راستای تحریم انتخابات برای مردم این استان و سایر مناطق کُردنشین کشور تولید محتوا می‌کردند بلکه بتوانند مردم را از حضور در انتخابات منع کنند.

وی اضافه کرد: با تمام این موضوعات، رسانه‌های داخلی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، نمایندگی نشریات سراسری، نشریات محلی و پایگاه‌ها و سایت‌های خبری پای کار آمدند و با روشنگری و بصیرت‌افزایی، اثرات جنگ رسانه‌ای دشمن را خنثی کردند که حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای دلیل متقن این ادعاست.

مفاخری با ارج‌نهادن تلاش خبرنگاران، گزارشگران و عکاسان خبری رسانه‌های استان کردستان در پوشش کامل رسانه‌ای انتخابات و اطلاع‌رسانی گسترده این حماسه ملی، کار آنها را شایسته تقدیر دانست و گفت: قطعا کار خوب رسانه‌های استان از دید مسوولان استانی و کشوری نیز پنهان نخواهد ماند.

 جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان یک میلیون و ۲۱۹ هزار نفر بر اساس آخرین سرشماری جمعیت در سال ۱۳۹۵ واجد شرایط رای دادن بودند که ۷۶ درصد جمعیت استان را شامل می شد.

برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان کردستان یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شد که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی بود حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام دادند.

از ۳۲ شهر استان، شورای اسلامی ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر هفت نفره، یک شهر ۹ نفره و تعداد کرسی‌های اصلی ۱۷۶ کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل ۲۸۷ مورد است.

 تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای اسلامی روستایی سه هزار و ۹۹۸ کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل ۶ هزار و ۶۵۴ کرسی است، ضمن اینکه انتخابات در یک هزار و ۳۱۴ روستا برگزار خواهد شد اما فعلا ۵۱ روستا به حد نصاب نرسیده و امیدواریم این روستاها نیز به حد نصاب برسد. 

بیش از ۲۰۰ نفر خبرنگار و عکاس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان را پوشش خبری دادند که از این تعداد حدود ۴۰ نفر عکاس و خبرنگار در سنندج مرکز استان به پوشش اخبار انتخابات پرداختند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان رسانه انتخابات ۱۴۰۰ کردستان رسانه رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

این تصمیم در حالی اتحاذ شده است که رژیم صهیونیستی از بیم پوشش رسانه‌ای و برملا شدن جنایات اشغالگران، مدت‌ها از خبرنگاران و رسانه‌های خبری را هدف قرار داده بود.

وزارت خارجه نروژ به عنوان نخستین کشور، به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

پارلمان رژیم صهونیستی (کِنست) در بهمن پارسال با هدف تصویب لایحه ممنوعیت موقت فعالیت رسانه‌های خارجی که وزارت جنگ تل‌آویو آنها را برای امنیت داخلی مخرب می‌داند، رای‌گیری کرد و کنست به آن رای داده بود. این در حالی بود که فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در آن برهه به رای‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داد و اسراییل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرد.

کد خبر 6097252

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • عمو مسعود باشکوه بدرقه شد
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس