Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@20:11:51 GMT

دولت سیزدهم با بورس چه خواهد کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۴۷۳۰

دولت سیزدهم با بورس چه خواهد کرد؟

به گفته کارشناسان بازار سرمایه برای پیش‌بینی تأثیرات انتخاب آقای رئیسی بر بازار سرمایه کمی زود است و باید منتظر تصمیمات وی در رابطه با معرفی و چینش وزرای کابینه و رئیس کل بانک مرکزی و در واقع شفاف‌تر شدن سیاست‌ها باشیم.

قدس آنلاین؛ بازار سرمایه امروز و در پی پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور آینده کشور، شاهد رشد ۱۴ هزار واحدی بود؛ رشدی که برخی از آن تحت عنوان واکنش مثبت بورس به انتخاب حجت الاسلام رئیسی یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز در حالی با رشد ۱۴ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد رسید که حدوداً ۱۰ ماه از ریزش تاریخی آن می‌گذرد.

در این مدت اما تمام وعده ها برای بهبود وضعیت بازار سرمایه و کاهش ضرر و زیان سرمایه گذاران بی‌نتیجه ماند تا انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور جدید تنها راه چاره و چشم امید سرمایه‌گذاران خرد باشد.

امروز اما با مشخص شدن قطعی نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بازار سرمایه ایران چشم انتظار تغییراتی است که حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» ۲۵ خرداد در بازدیدی سرزده در تالار بورس اوراق بهادار سعادت‌آباد تهران و در جمع تعداد زیادی از مالباختگان بازار سرمایه وعده داده بود.

باید منتظر شفاف تر شدن سیاست‌ها باشیم

«محمد نوربخش» کارشناس بازارسرمایه در گفت وگو با قدس آنلاین در رابطه با تأثیرات انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده بر آینده بازار سرمایه گفت: درواقع برای پیش‌بینی تأثیرات انتخاب آقای رئیسی بر بازار سرمایه کمی زود است و باید منتظر تصمیمات ایشان در رابطه با معرفی وزرای کابینه از جمله وزرایی که با بازار سرمایه در ارتباط مستقیم هستند از جمله وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی و در واقع شفاف شدن سیاست‌ها باشیم.

اینکه مردم چه انتظاری از بازار سرمایه دارند با انتظار بازار متفاوت است؛ مردم اغلب در انتظار فردی هستند که بیاید و شاخص بورس را بالا ببرد و اینها سود کنند اما اینها نه فقط منطقی نیست که هزینه زاست. این دیدگاه بورس را به بازی با حاصل جمع صفر تبدیل می‌کند اما قرار نیست اینگونه باشد.

«سلمان نصیرزاده»، کارشناس بازار سرمایه نیز با تأکید بر این مسأله که برای پیش بینی بلند مدت تأثیر انتخاب آقای رئیسی باید ببینیم تیم اقتصادی دولت جدید چه افرادی هستند و چه تفکری را قرار است در پیش بگیرند مخصوصا وزاریی که ارتباط مستقیمی با بازار سرمایه دارند چه افرادی انتخاب خواهند تا راجع به این مسأله صحبت کنیم.

بازار بعد از انتخابات به یک آرامشی خواهد رسید/چینش وزرا و تفکر آنها راهنمای پیش‌بینی آینده بازار سرمایه خواهد بود

این کارشناس بورس تصریح کرد:چینش وزرا و تفکر آنها می‌تواند تا حدود زیادی راهنمایی برای پیش بینی آینده بازار سرمایه در اختیار ما بگذارد. اما شخصا معتقد هستم که بازار بعد از انتخابات به یک آرامشی خواهد رسید به هر حال ابهاماتی که نسبت به انتخابات وجود داشت برطرف شد و از دید مسائل بنیادی وضعیت بازار مطلوب است گزارش‌هایی که شرکت‌ها ارائه کردند و ثباتی که در زمینه قوانین ایجاد شده است و به نظر می‌رسد با توجه به مشاوره‌های اقتصادی اقای رئیسی و نزدیکی این مشاوران با بازار سرمایه انتظار می‌رود در کوتاه مدت از بازار حمایت شود و بازار رنگ حمایت را به خود ببیند. البته تمام اینها در حد گمانه زنی است.

نصیرزاده تاکید کرد: استنباط بنده از بازار سرمایه این است که قطعاً افزایش ضریب نفوذ بازار در جامعه موجب خواهد شد که قطعاً در معادلات دولت جدید حمایت از بازار سرمایه گنجانده خواهد شد. نه تنها دولت آقای رئیسی که هر دولتی هم سر کار می‌آمد باید یک نگاه حمایتی به بورس می‌داشت.

مثبت شدن امروز بازار ربطی به مشخص شدن نتیجه انتخابات نداشت

وی در رابطه با اقداماتی که می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند نیز گفت: بحث ثبات قوانین، قیمت گذاری دستوری و مواردی که تیم اقتصادی ایشان اعلام کرده اند نشان می‌دهد که به احتمال زیاد این نگاه صورت خواهد گرفت.

به گفته نصیرزاده اما هنوز صحبت کردن در رابطه با عاملی که خواهد توانست پول‌های پارک شده را وارد بازار کند زود است؛ چرا که اول باید تیم اقتصادی دولت مشخص شود. ابهاماتی در رابطه با صنایع صادراتی و بحث هایی در حوزه عمرانی وجود دارد اما مثبت شدن امروز بازار ربطی به مشخص شدن نتیجه انتخابات نداشت. مثبت بودن امروز شاخص تحت تأثیر  شایعه تجدید ارزیابی شستا و ارائه حجم انبوهی از گزارش‌های شرکت‌های بزرگ بورسی بود و درواقع اینها مجموعه عواملی بودند که در مثبت شدن شاخص بورس تأثیرگذار بودند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بورس شاخص بورس حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور انتخاب رئیسی بازار سرمایه معاملات بورس آینده بازار سرمایه بورس و رئیسی رشد شاخص کل بورس برای پیش بینی بازار سرمایه آقای رئیسی مشخص شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در آخرین روز معاملاتی پیش از تعطیلات آخر هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت اندک ۰.۱۷ درصدی، معادل سه هزار و ۹۳۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۳۱ واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد محدود ۰.۰۱ درصدی (معادل ۳۸ واحد) در پله ۷۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، دو هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز چهارشنبه را ۶.۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از خروج ۲۱۴.۲ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخص کل بازار سرمایه در نزدیکی مقاومت کوتاه‌مدت خود قرار گرفته است. تکنیکالیست‌های بازار معتقدند اگر این محدوده مقاومتی شکسته نشود، روند کوتاه‌مدت آن نزولی خواهد شد. از این رو جریان دادوستد‌های بازار در روز‌های ابتدایی هفته پیش رو، برای سهامداران حائز اهمیت است. شایان ذکر است این وضعیت (نزدیک بودن به محدوده مقاومتی) عیناً در نمودار شاخص کل هم‌وزن نیز تکرار شده است. 

طی هفته معاملاتی گذشته، برآیند دادوستد‌ها، خروج نقدینگی حقیقی‌ها به میزان ۶۰۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. در مقابل، بررسی معاملات صندوق‌های درآمد ثابت حاکی از ورود هزار و ۶۳۳ میلیارد تومانی پول حقیقی به این صندوق‌ها و همچنین نوار طویل هشت روزه مثبت ماندن جریان ورود پول به آنهاست.

این موضوع نشان می‌دهد خوشبینی سرمایه‌گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای به چشم‌انداز بازار در هفته پیش رو کاهش یافته است. افراد منتظر تحول بازار با چرخش سنتیمنت یا تزریق اخبار مثبت به جریان معاملات سهام هستند.

خبر بازگشت سیاست اعطای تسهیلات و اعتبار به کارگزاری‌ها به روال قبلی خود، خبری بود که جو معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته را کمی متفاوت‌تر کرده بود. با وجود این، بازار همچنان چشم‌انتظار تعدیل نرخ نیمایی دلار است. در صورتی که سیاست‌گذار فنر فشرده‌شده دلار نیما را آزاد کند، سود نشسته در صورت‌های مالی بسیاری از شرکت‌ها جهش مثبتی پیدا خواهد کرد. 

در راستای پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، کارشناسان معتقدند روند معاملات در فضای تعادلی دنبال خواهد شد و در این میان برخی از تک‌سهم‌ها که گزارش‌های بهتری منتشر کرده‌اند، مجالی برای تنفس پیدا خواهند کرد. 

منبع: تجارت نیوز

tags # بورس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳