Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@19:33:37 GMT

خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۴۷۹۷

خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اورق بهادار در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال محمدرضا نجفی‌منش، رییس کمیسیون بهبود محیط کسب وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران درخصوص مکانیزم پیشنهادی مجلس برای خرید و فروش خودرو در بورس تصریح کرد: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خودرو، کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست. زیرا معمولا کالایی وارد بورس می‌شود که تا این حد دارای تنوع نباشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرایط قیمت‌گذاری و عرضه خودرو در کشور انتقاد کرد و گفت: به دلیل قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد اختلاف قیمت در بازار آزاد، اکنون مشاهده می‌کنیم که برای فروش خودرو نوعی لاتاری راه‌اندازی شده است.

دهقان دهنوی اضافه کرد: مطابق با بررسی‌های انجام شده، پلاک نیمی از خودروهای عرضه شده در روش قیمت‌گذاری دستوری، توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی رصد نشده و این بدان معناست که این خودروها انبار شده‌اند و در مقابل، خودروسازان نیز به ازای عرضه هر یک از این خودروها متحمل زیان ‌می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ورود خودرو به بورس در چنین شرایطی منجر به رفع این فساد شود، می‌توان مکانیزم‌هایی را برای آن طراحی کرد. اما سازمان بورس به طور کلی با قیمت‌گذاری دستوری خودرو مخالف است.

پربیننده ترین نقشه بورس (۲۹خرداد) / آغاز کار بازار با رشد هفت هزار واحدی مروری به عملکرد بورس در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۰ مقایسه صندوق های سرمایه‌ گذاری قابل معامله / بخشی از حباب پالایش تخلیه شد! سقوط بازارهای سهام با سیگنال منفی فدرال رزرو سنگین ترین صف های خرید و فروش / همراه شدن ومدیر با تقاضای ۱۶۰میلیارد تومانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عرضه خودرو در بورس قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

مهدی بیات‌منش کارشناس حوزه بورس کالا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود. 

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا