Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کنسرسیوم بین‌المللی ۴۹٪ از یک شرکت وابسته به شرکت نفت آرامکو عربستان را با پرداخت ۱۲.۴ میلیارد دلار خریداری می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الخلیج الجدید، یک کنسرسیوم بین‌المللی سرمایه گذاران متشکل از «ای آی جی» و شرکت «سرمایه گذاری مبادله» از اتمام خرید ۴۹ ٪ از سهام یکی از شرکت‌های وابسته به آرامکو عربستان سعودی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت اخیراً با قیمت ۱۲.۴ میلیارد دلار تأسیس شد.

این کنسرسیوم طیف گسترده‌ای از سرمایه گذاران از آمریکای شمالی و آسیا را شامل می‌شود.

به عنوان بخشی از معامله که در آوریل ۲۰۲۱ اعلام شده، تامین نفت خام آرامکو و آرامکو سعودی توافقنامه اجاره ۲۵ ساله برای شبکه خط لوله نفت خام آرامکو سعودی را منعقد کردند. در مقابل، شرکت تأمین نفت خام آرامکو به نوبه خود تعرفه‌ای را پرداخت می‌کند که توسط شرکت آرامکو سعودی برای مقادیر نفت خام که از طریق شبکه جریان دارد، پرداخت می‌شود و این تعرفه با حداقل اندازه آن مقادیر مرتبط است.

آرامکو سعودی اکثریت سهام ۵۱ ٪ شرکت جدید را حفظ خواهد کرد.

آرامکو عربستان با کنترل عملیاتی کامل بر روی شبکه خط لوله، مالکیت کامل خود را حفظ خواهد کرد و این معامله هیچ محدودیتی برای این شرکت از نظر تولید واقعی نفت خام که منوط به تصمیمات تولید عربستان سعودی است، اعمال نمی‌کند.

هفته گذشته «امین بن حسن الناصر» رئیس و مدیر ارشد اجرایی آرامکو سعودی اعلام کرد که شرکت (سعودی آرمکو) در پی فروش اوراق قرضه اسلامی با ارزش دلار آمریکا به سرمایه گذاران اصلی؛ موفق به جذب ۶ میلیارد دلار شد.

پیش بینی می‌شود آرامکو پس از انتشار ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به یک ناشر دائمی اوراق قرضه تبدیل شود همانطور که در نوامبر گذشته صادرات ۵ ترانشی ۸ میلیارد دلاری انجام شد.

آرامکو، بزرگترین شرکت انرژی جهان، متعهد شد سود سهام خود را پرداخت کند تا در اولین عرضه عمومی خود در بورس سعودی در دسامبر ۲۰۱۹ سود ایجاد کند. با این حال، این شرکت با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های گسترده، مجبور به کاهش هزینه‌ها، کاهش شغل و فروش دارایی‌های غیر اصلی شد که به تقاضای نفت در سال گذشته صدمه زد، در حالی که منبع اصلی درآمد عربستان است.

مارس گذشته، آرامکو اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ با توجه به کاهش قیمت نفت خام و کاهش تقاضای جهانی به دلیل شیوع کرونا ۴۹ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است که ۴۴.۴ درصد کاهش نسبت به سود سال قبل بوده است.

تحلیل گران بلومبرگ گفتند که درآمد نفتی آرامکو حدود ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی را شامل می‌شود و ممکن است افزایش اخیر قیمت‌های نفت خام این را بیشتر کند. آن‌ها افزودند که برنامه‌های این کشور برای کاهش وابستگی به آرامکو با کسری مالی، به چالش کشیده خواهد شد. عربستان سعودی با کسری بودجه روبرو است و پروژه‌های چند میلیارد دلاری را دنبال می‌کند تا اقتصاد متکی به نفت خود را متنوع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروش سهام کنسرسیوم بین المللی عربستان سعودی آرامکو سعودی میلیارد دلار نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد