Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیته ملی امور اسیران یمن از تصمیم سازمان ملل متحد در درج نام انصار الله در فهرست سیاه کشور‌ها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسیران یمن در رشته توئیت‌هایی ضمن همرسانی هشتگ #الأمم_المتحدة_للنفاق (نفاق و دو رویی سازمان ملل) عکس‌هایی دردناک از کشتار کودکان یمنی به دست ائتلاف متجاوز سعودی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نوشت: کشور‌های متجاوز در طول بیش از شش سال جنگ، هزاران جنایت علیه کودکان یمنی مرتکب شده اند، اما سازمان ملل و دبیرکل آن روی این جنایت‌ها چشم بسته اند و پول سعودی‌ها را ترجیح دادند.

المرتضی در توئیتی دیگر نوشت: کشور‌های متجاوز هزاران کودک را جذب جبهه‌های جنگ کردند، بسیاری از آنان اسیر شدند و آنان را برای آزادی به سازمان یونیسف تحویل دادیم، اما سازمان ملل تمام این‌ها را نادیده می‌گیرد‎؛ زیرا پول عربستان و امارات برایشان مهمتر از خون کودکان یمن است.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از هفده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سعودی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟