Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با مشخص شدن نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران، رسانه‌های خارجی پیروزی آیت الله رئیسی را در این رقابت سیاسی در میان خبرهای اصلی خود قرار داند.

رویترز با تیتر: «قاضی رئیسی به سمت یک پیروزی قاطع در حرکت است» از پیشتازی وی در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایندیپندنت خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرده و بخش فارسی ایندیپندنت نیز با انتشار خبر «تبریک پوتین به رئیسی» می‌نویسد: پوتین اولین رهبر خارجی است که به رئیسی تبریک گفت.

سی ان ان هم در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی قاضی محافظه کاری که رئیس دستگاه قضا ایران است در آستانه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

بخش انگلیسی بی بی سی نیز، تقریباً با تیتری مشابه سی ان ان خبر پیروزی رئیسی را منتشر کرده است.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: رقبای اصلی رئیسی در انتخابات پیروزی رئیسی را تبریک گفتند.

این رسانه انگلیسی نوشت: با توجه به شمارش ۹۰ درصد آرا مقامات ایرانی گفته‌اند که ۲۸.۶ میلیون نفر آرای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند.

دویچه وله آلمان هم نوشت: سخنگوی وزارت کشور ایران اعلام کرد که با توجه به شمارش بیشتر آرای انتخاباتی، ابراهیم رئیسی ۶۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

این رسانه افزود: حسن روحانی رئیس جمهور میانه روی ایران در یک نطق تلویزیونی در روز شنبه گفت جانشین او انتخاب شده است اما نامی از او نبرد.

رادیو فرانسه نیز با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آراء نوشت: رقیبان وی ازجمله عبدالناصر همتی، قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و حتی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پیش از اعلام رسمی نتایج به وی تبریک گفتند.

روزنامه فایننشال تایمز هم خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را خبر اول سایت خود قرار داد و نوشت که او توانسته به طور گسترده آرای اکثریت قاطع مردم ایران را بدست آورد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در میان کسانی که به رئیسی رای دادند، بسیاری از آنها می‌گویند دلیل حمایت آنها از وی این است که او متعهد شده با فساد مبارزه و به قشر ضعیف جامعه کمک کند.

شبکه خبری فرانس ۲۴ هم خبر پیشتازی قاطع رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را در صدر خبرهای خود قرار داد و نوشت که ابراهیم رئیسی با فاصله زیاد نسبت به رقیبان خود، پیروز انتخابات است.

فرانس ۲۴ به نقل از جمال عرف، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ایران گزارش داد: ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پییشتاز در انتخابات شده است.

کد خبر 5239359 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری بازتاب جهانی ایران انتخابات 1400 ایالات متحده امریکا فلسطین جو بایدن رژیم صهیونیستی روسیه عراق ولادیمیر پوتین ایران افغانستان ناتو رجب طیب اردوغان برجام ترکیه عربستان سعودی انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا

رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا 2024 در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!