Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:22:18 GMT

بازتاب پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در رسانه های جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۵۰۱

بازتاب پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در رسانه های جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با مشخص شدن نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران، رسانه‌های خارجی پیروزی آیت الله رئیسی را در این رقابت سیاسی در میان خبرهای اصلی خود قرار داند.

رویترز با تیتر: «قاضی رئیسی به سمت یک پیروزی قاطع در حرکت است» از پیشتازی وی در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایندیپندنت خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرده و بخش فارسی ایندیپندنت نیز با انتشار خبر «تبریک پوتین به رئیسی» می‌نویسد: پوتین اولین رهبر خارجی است که به رئیسی تبریک گفت.

سی ان ان هم در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی قاضی محافظه کاری که رئیس دستگاه قضا ایران است در آستانه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

بخش انگلیسی بی بی سی نیز، تقریباً با تیتری مشابه سی ان ان خبر پیروزی رئیسی را منتشر کرده است.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: رقبای اصلی رئیسی در انتخابات پیروزی رئیسی را تبریک گفتند.

این رسانه انگلیسی نوشت: با توجه به شمارش ۹۰ درصد آرا مقامات ایرانی گفته‌اند که ۲۸.۶ میلیون نفر آرای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند.

دویچه وله آلمان هم نوشت: سخنگوی وزارت کشور ایران اعلام کرد که با توجه به شمارش بیشتر آرای انتخاباتی، ابراهیم رئیسی ۶۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

این رسانه افزود: حسن روحانی رئیس جمهور میانه روی ایران در یک نطق تلویزیونی در روز شنبه گفت جانشین او انتخاب شده است اما نامی از او نبرد.

رادیو فرانسه نیز با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آراء نوشت: رقیبان وی ازجمله عبدالناصر همتی، قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و حتی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پیش از اعلام رسمی نتایج به وی تبریک گفتند.

روزنامه فایننشال تایمز هم خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را خبر اول سایت خود قرار داد و نوشت که او توانسته به طور گسترده آرای اکثریت قاطع مردم ایران را بدست آورد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در میان کسانی که به رئیسی رای دادند، بسیاری از آنها می‌گویند دلیل حمایت آنها از وی این است که او متعهد شده با فساد مبارزه و به قشر ضعیف جامعه کمک کند.

شبکه خبری فرانس ۲۴ هم خبر پیشتازی قاطع رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را در صدر خبرهای خود قرار داد و نوشت که ابراهیم رئیسی با فاصله زیاد نسبت به رقیبان خود، پیروز انتخابات است.

فرانس ۲۴ به نقل از جمال عرف، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ایران گزارش داد: ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پییشتاز در انتخابات شده است.

کد خبر 5239359 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری بازتاب جهانی ایران انتخابات 1400 ایالات متحده امریکا فلسطین جو بایدن رژیم صهیونیستی عراق روسیه ولادیمیر پوتین ایران افغانستان رجب طیب اردوغان ناتو برجام ترکیه عربستان سعودی انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان