Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی در مورد اظهارنظر برخی مبنی براینکه توزیع عادلانه خدمات اجتماعی کلید حل معضل حاشیه‌نشینی است. گفت: حاشیه‌نشینی محصول بی‌توجهی و نگاه ناعادلانه موجود است که در پی نبود زیرساخت‌های لازم و سهم افراد از کمترین میزان امکانات به یک معضل مهم تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معضل حاشیه‌نشینی در جایی معنا پیدا می‌کند که زیرساخت‌های سخت افزاری همچون راه، تامین آب شرب، درآمد و تولید ثروت حتی امکانات فرهنگی و اجتماعی برای ارائه مطلوب خدمات اجتماعی وجود نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت آینده باید برای رفع معضل حاشیه‌نشینی راهکارهایی در جهت توزیع عادلانه ثروت و ایجاد بستری برای برقراری عدالت اجتماعی ارائه دهد، تصریح کرد: رفع معضل حاشیه‌نشینی در گروی تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت، سلامت، راه، تامین آب و همه حوزه‌هایی است که باید برای تامین یک زندگی سالم به آنها توجه شود به گونه‌ای که شرایطی متناسب با شانیت افراد برای زندگی در جامعه مدنی تامین شود و لازم است که برای تامین توسعه پایدار در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

بابایی کارنامی با اشاره به مصداق بی‌عدالتی در مناطق حاشیه‌نشین، اظهار کرد: وقتی شاخص‌های زندگی سالم برای حاشیه‌نشینان مورد توجه قرار نگیرد قطعا خروجی آن به افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی و بزه‌کاری منتهی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: رفع معضل حاشیه‌نشینی زمانی امکانپذیر است که رعایت عدالت اجتماعی در قالب ایجاد یک سامانه و سازوکار واحد در جهت حل مشکلات نقاط حاشیه‌نشین در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت آینده اگر بتواند در یک برنامه ۸ ساله، توزیع عادلانه ثروت و امکانات را اجرا کند قطعا نقش موثری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کشور خواهد داشت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حاشیه نشینی علی بابایی کارنامی مجلس معضل حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی با فشار و تحریم اقتصادی، کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام جواد جعفری شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش روز کارگر، اظهار کرد: برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد، دین اسلام نگاه والایی به کارگران دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است.

وی با اشاره به سخنان گهربار رهبری که اگر حال کارگران جامعه خوب باشد حال جامعه هم خوب خواهد شد، افزود: کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام جعفری خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به امورات کارگران شد و گفت: کارگران با جهاد اقتصادی خود ایران را در اوج اقتدار نگه داشته است.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کارگران جامعه و خانواده‌های آنان برای کشور عزیز هستند و برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد در دین اسلام نگاه والایی به کارگران وجود دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: امید می‌رود این برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل این مشکلات باشد و کارگران نیز با مجاهدت در عرصه اقتصادی روز به روز به قدرت اقتصادی کشور اضافه کنند.

صدای کارگران در مجلس خواهم بود

نبی اله محمدی کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مجلس خانه تمامی اقشار جامعه من جمله کارگران است و نماینده‌ای از جنس مردم می‌خواهد نه اینکه به احزاب تمامیت خواه و انحصارطلب یا گرایش به دولتی‌ها داشته باشد.

کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان این مطلب در همایش بزرگ جامعه کارگری، اظهار کرد: امروز امنیت شغلی کارگران اغلب زیر سوال است که اگر از سوی مردم به مجلس راه یابم، قطعاً وظیفه دارم حقوق کارگران را پیگیری نمایم.

کد خبر 750252

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند