Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@10:47:00 GMT

حمله بانک مرکزی انگلیس به بیت کوین

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۷۰۵

حمله بانک مرکزی انگلیس به بیت کوین

در حالی که هنوز هیچ خبری از عرضه پوند دیجیتال توسط بانک مرکزی انگلیس نیست، اما این بانک طی اظهاراتی به بیت کوین حمله کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشا تودی، تام موتون، مدیر بخش فناوری بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که فناوری مربوط به ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی کشور‌ها ده‌ها هزار برابر بهینه‌تر از فناوری بیت کوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی طی سخنرانی در کنفرانس آینده فناوری‌های مالی گفت که این بانک متعهد است تا زمانی که مردم بخواهند به تامین اسکناس و پول نقد ادامه دهد.

موتون در باره تلاش بانک‌های مرکزی کشور‌ها برای عرضه ارز‌های دیجیتال گفت: بیت کوین با در نظر گرفتن عملکرد، بهره‌وری در حوزه انرژی و کم و کاستی‌ها اصلا در حد و اندازه فناوری‌ای نیست که ما ممکن است، برای استفاده از ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی از آن استفاده می‌کنیم.

وی همچنین از شهروندان انگلیس خواست تا سرمایه‌گذاری سنگینی روی بیت کوین و فناوری بلاک چین نکنند.

بنا به گفته این مقام بانک مرکزی انگلیس گفت: ممکن است، ارز دیجیتالی که شاید در آینده توسط بانک مرکزی انگلیس عرضه شود بتواند نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا کند.

اندرو بِیلی، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس هم هفته گذشته گفته بود که ارز‌های دیجیتال هیچ ارزش واقعی ندارند.

وی هشدار داد، مردمی که در این ارز‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند باید خود را آماده از دست دادن پول خود بکنند.

بانک مرکزی انگلیس البته در ماه آوریل گفته بود که قصد دارد در زمینه عرضه پوند دیجیتال با وزارت خزانه داری این کشور همکاری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بانک مرکزی انگلیس بیت کوین پول نقد بانک مرکزی انگلیس ارز های دیجیتال بیت کوین ارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

‏یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند، ولی شما یا نمی‌دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!