Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی در نشست مشترک با حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی و حبیبی رئیس دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از سنجش بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری خبر داد.

او با بیان اهمیت غربالگری و مداخلات بهنگام گفت: نظام تعلیم و تربیت می‌باید در بهترین و مناسب‌ترین سن از همان اوایل تولد مداخلات حرفه‌ای را در راستای توانمند سازی نوآموزان مصروف دارد و اگر در زمان مناسب مداخله حرفه‌ای محقق نشود، گاه معلولیت‌های پنهان در مسیر زمان تبدیل به معلولیت‌های آشکار و مزمن خوهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: لازمه مداخلات بهنگام طلایی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سنین پایین است و در همین راستا در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

او تصریح کرد: تلاش برای کاهش سن غربالگری از پیش دبستانی به سنین پایین‌تر و استفاده از نتایج غربالگری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش سال جاری سنجش ۵۵ درصدی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی هدف گذاری شده است، گفت: در سال جاری نوبت گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاه‌های سنجش همزمان آغاز خواهد شد و در استان‌هایی که نیاز باشد در کنار پایگاه‌های اصلی سنجش، پایگاه‌های تخصصی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ایجاد خواهد شد.

حسینی خواستار رفع مشکلات سامانه سیدا جهت اتصال به سامانه سنجش شد و اظهار کرد: با اهتمام دفتر فناوری اطلاعات به زودی مشکلات سامانه سیدا حل خواهد شد و نوبت گیری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش تسهیل خواهد شد.

او گفت: به زودی ویبنار آموزشی مشترک معاونت آموزش و پرورش استثنایی و ابتدایی برای تمامی عوامل پایگاه‌های سنجش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش سنجش نوآموزان آموزش و پرورش استثنایی پیش دبستانی بدو ورود سال جاری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را منصوب کرد

به گزارش قدس آنلاین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان با صدور حکمی دکتر عبدالرسول پورعباس را به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منصوب کرد.

در متن حکم رئیس‌جمهور خطاب به پورعباس آمده است: در اجرای ماده واحده تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مصوب ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و سوابق اجرایی جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم آمده است: انتظار دارد در راستای تحقق مفاد بند (۱۳) سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و بند (۳-۲) سیاست‌های کلی علم و فناوری نسبت به استقرار و تعالی نظام جامع رصد، نظارت، ارزشیابی اعتبار سنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش کشور؛ استقرار و تعالی نظام جامع سنجش آموزش کشور از طریق ارتقاء روش‌های سنجش و با استفاده از شیوه‌های نوین علمی و به روز اجرای آزمون‌ها و کسب مرجعیت تخصصی در حوزه‌های مأموریتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی در چارچوب قوانین و مقررات مصوب و با استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی به ویژه خبرگان، اساتید و جوانان متخصص و انقلابی اهتمام حداکثری و جهادی مصروف دارید.

در پایان این حکم عنوان شده که امید است در سایه توجهات حضرت ولی عصر عجل لله تعالی فرجه الشریف و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با توجه به اصول عدالت محوری، پاکدستی و فسادستیزی حفظ روحیه انقلابی و جهادی و با سرلوحه قرار دادن و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در تحقق شعار دولت مردمی - ایران قوی موفق و سربلند باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و کنکور منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را منصوب کرد
  • سرپرست سازمان ملی سنجش منصوب شد
  • رئیس‌جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را منصوب کرد
  • رئیس جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی را منصوب کرد
  • رئیس جمهور سرپرست سازمان ملی سنجش را منصوب کرد
  • ثبت نام ۱.۷ میلیون کلاس اولی‌ آغاز شد
  • (ویدیو) آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از امروز
  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد