Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-09@00:26:58 GMT

دستگیری کلاهبرداری که وام می داد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۷۱۸۸

دستگیری کلاهبرداری که وام می داد

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادي از شهروندان مبني بر این‌که دریکی از سایت‌های واسط، مطلبی با موضوع فروش امتیاز وام باکم بهره یکی از سازمان‌ها مشاهده کرده اند و هدف کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکیان در ادامه بیان داشتند فرد کلاه‌بردار با فریب آنان و با ارائه برگه‌های ثبت‌نام و تشکیل پرونده جعلی مبالغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت از مالباختگان دریافت نموده است و پس از اخذ وجه، دیگر جوابگوی قربانیان نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کسانی افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم دریکی از شهرستان‌های استان هم‌جوار سکونت داشته و از طریق آگهی مذکور و ملاقات با متقاضیان وام در سطح استان کرمانشاه، اقدام به کلاه‌برداری کرده است.
رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: پس از شناسایی محل اختفای متهم و طی هماهنگی صورت گرفته با مرجع قضایی، متهم در عملیاتی فاغلگیرانه دستگیر شد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 نفر از این فرد شکایت داشته اند و مبلغ کلاه‌برداری نیز بیش از 2 میلیارد ریال بوده است از شهروندان خواست تا زمانی که فرد فروشنده امتیاز وام را نمی‌شناسند به‌هیچ‌وجه ریسک خرید امتیاز وام را قبول نکنند.
سرهنگ کسانی در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا کرمانشاه کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان باغات در نهاوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ذبیح الله درویشی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان نهاوند موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: عوامل پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات گسترده فنی و تخصصی و بکارگیری امکانات قانونی ۲ نفر سارق را شناسایی که پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات پلیسی آنها را دستگیر و به همراه اقلامی از جمله گاز؛ پیک نیک؛ فرقون؛ کپسول گاز، و بیل و کلنگ و … به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ درویشی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی به ۶ فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان اعتراف کرده و در خصوص شیوه و شگرد سرقت‌های خود اظهار داشتند که در ساعات اولیه بامداد تا قبل از اذان با توجه به خلوتی مسیر و با تخریب تجهیزات ایمنی باغات از جمله درب ورودی و قفل‌ها؛ در نهایت تجهیزات و اقلام مختلف موجود در زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی از جمله سیم روکش دار و وسایل دیگر شامل آهن آلات؛ پتو؛ بخاری؛ فنس؛ پیک نیک و بیل و کلنگ و فرقون را سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان این خبر با اشاره به اینکه پرونده قضائی در این راستا تشکیل و سایر اقدامات قانونی و قضائی لازم در این خصوص در حال پیگیری و انجام است تصریح کرد: شهروندان همواره نسبت به افزایش سطح ایمنی اماکن خصوصی خود از جمله نصب دوربین‌های مداربسته یا اقلام و تجهیزات کارآمد برای پیشگیری از سرقت اقدام کنند چرا که سارقان اغلب اوقات اماکنی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که کمترین میزان ایمنی را داشته باشند.

کد خبر 6100920

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان باغات در نهاوند
  • دستگیری قاتل کرمانشاهی در شهر قدس تهران
  • قتل در کرمانشاه دستگیری در شهر قدس
  • کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک در عنبرآباد
  • ارتقاء ایمنی پدران موتورسوارهمیاران پلیس در زاهدان
  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه