Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس امور توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای و مهارتی و کاربنیان سما گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از دانشجویانمان را دانشجویان رشته‌های فنی و حرفه ای تشکیل دهند که اکنون حدود 12 درصد است.

سید حاتم مهدوی نور امروز(29 خرداد) در نشستی که با محوریت تفهیم و ابلاغ بخشنامه جدید در مورد ایجاد مراکز و مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به مصوبه اخیر شواری عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی، اظهارکرد: براساس این مصوبه، از این پس آموزشکده های سما تحت پوشش معاونت فنی و حرفه ای، مهارتی و کاربنیان دانشگاه درخواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین آموزشکده های سما با نام جدید "دانشکده های مهارتی و کارآفرینی" به فعالیت خود ادامه می دهند و در واقع به مراکز مهارتی تبدیل خواهند شد و مدارس سما هم کماکان زیرمجموعه سازمان سما خواهند بود.

 رئیس امور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی و کاربنیان سما در تشریح چرایی این تحول در دانشگاه  آزاد هم گفت: دانشگاه مبدا تحول در جامعه است، بنابراین وقتی قرار است که تحولی در جامعه رخ داد، باید از دانشگاه شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی دانشگاه ها تنها دانشگاه های آموزش محور بودند، اما پس از مدتی احساس کردند که به تحول نیاز دارند، برای همین به سمت پژوهش محور بودن حرکت کردند. با گذشت زمان دانشگاه های پژوهش محور تبدیل به دانشگاه های فناورانه شدند و امروزه می بینیم که دانشگاه حرفه ای و کارآفرین در دستور کار قرار گرفته است.

مهدوی نور تاکید کرد: اگر بخواهیم در جامعه کارآفرینی کنیم، نیاز داریم که مهارت ها آموزش داده شود، بنابراین باتوجه به این نکته و نیز بیانات مقام معظم رهبری در سال 1390 که روی تربیت نیروی انسانی متخصص ماهر و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار تاکید داشتند، این رویکرد را  در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: همچنین طبق برنامه ششم توسعه 30 درصد از دانشجویان کشور باید دانشجویان فنی و حرفه ای باشند، اما درحال حاضر این رقم 12 درصد است.

 رئیس امور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی و کاربنیان سما در ادامه با تاکید براینکه مدارس و دانشگاه ها باید محلی برای انواع مهارت آموزی باشند، اعلام کرد: در بسیاری از دانشگاه های خارجی به اهمیت این مقوله پی برده اند و این مهارت ها را به دانشجویانشان آموزش می دهند، بنابراین در دانشگاه آزاد اسلامی هم "زیست بوم مهارت آموزی" را طراحی کرده ایم.

وی افزود: براین اساس، دانشکده های مهارت کارآفرینی را خواهیم داشت که تفاوت آن با دیگر دانشگاه ها در این است که در این دانشگاه ها آموزش های مهارتی و نه نظری ارائه می شود و تلاش می کنیم دانشجویی تربیت شود که یک فنی کار خوب شود.

مهدوی نور تصریح کرد: در این دانشکده ها، دانشجویان تا 60 درصد از آموزش های خود را در کارگاه ها و در صحنه کار انجام می دهند. در کنار آن طرح پویش را نیز داریم که دانشجویان در کارخانه ها آموزش های مهارتی خود را می بینند و  گاها جذب همان کارخانه هم می شوند.

وی شعار دانشگاه آزاد را "هر دانشجو، یک مهارت" دانست و افزود: برنامه ریزی هایی کرده ایم تا در هر واحد دانشگاهی سه واحد درسی مهارت و کارآمدی را حتی برای دانشجویان رشته های علوم انسانی ارائه دهیم. در این طرح 30 عنوان درس را معرفی کرده ایم که هر واحد بنا به توانایی خود آن درس ها  را ارائه می دهد و دانشجو بنا به علاقه خود آن را انتخاب می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی كرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامي فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد دانشگاه ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای