Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:18:42 GMT

ظریف با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۷۴۴۲

ظریف با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

ظریف در این دیدار ضمن تشریح آخرین نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان، ابراز اطمینان کرد که روند همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای، در دولت جدید با سرعت به پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین وضعیت مذاکرات وین و موضوعات منطقه‌ای و بویژه وضعیت افغانستان از دیگر موارد گفتگوهای میان وزاری خارجه دو کشور ایران و پاکستان بود.

همچنین «قریشی»، وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار، با اشاره به وضعیت شکننده افغانستان، بر ضرورت تعمیق و توسعه همکاری‌های تهران- اسلام آباد در برقراری ثبات و مقابله با هرج و مرج در افغانستان تأکید کرد.

کد خبر 5239446

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان شاه محمود قریشی ظریف مذاکرات وین انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی ستاد انتخابات کشور شورای نگهبان جشن انتخابات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علیرضا زاکانی محمد باقر قالیباف سعید جلیلی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه وابسته به وزارت خارجه آمریکا، «اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که کشورش از ساخت خط لوله گاز با ایران که با تاخیر زیادی مواجه شده است، عقب نشینی نخواهد کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه پاکستان در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما به کسی اجازه نخواهیم داد از وتوی خود استفاده کند.

«اسحاق دار» ادامه داد: باید مراقب منافع خود باشیم، به تعهدات خود بنگریم و دولت باید با در نظر گرفتن منافع پاکستان در مورد این موضوع تصمیم گیری کند.

وی در ادامه افزود: پاکستان کشور مستقلی است و همانطور که ما به حاکمیت دیگران احترام می‌ گذاریم، انتظار داریم دیگران نیز به حاکمیت پاکستان احترام بگذارند.

پاکستان و ایران قرارداد خرید و فروش گاز را در ژوئن ۲۰۰۹ برای خط لوله ای امضا کردند که ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز را از میدان پارس جنوبی ایران به پاکستانی که کمبود انرژی دارد، تامین می کند.

این در حالیست که آمریکا پیشتر اسلام آباد را در این خصوص به وضع تحریم هایی تهدید کرده بود؛ اما پاکستان به صراحت اعلام کرده است که در راستای منافع خود به تهدیدهای واشنگتن اهمیتی نمی دهد.

کد خبر 6100782

دیگر خبرها

  • تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای قزاقستان، فنلاند و صربستان
  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه