Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برخی منابع خبری، در حال حاضر ۴۰ نوجوان عربستانی در معرض مجازات اعدام قرار دارند، این درحالی است که سعودی ها پیشتر تحت فشار مراجع و سازمان های بین المللی متعهد شده اند که اعدام افراد زیر ۱۸ سال را متوقف کنند.

دیده بان حقوق بشر در این ارتباط، دولت سعودی را متهم کرده است که این رژیم همچنان به اجرای احکام اعدام افراد زیر ۱۸ سال ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد حقوق بشری از رهبران سعودی خواسته است که مجازات اعدام کودکان و نوجوانان را به سرعت متوقف کند و در این راه با جامعه جهانی هماهنگ شود.

از طرفی خانواده های محکومان به اعدام نیز بطور جداگانه از وزیر خارجه انگلیس که هفته پیش به عربستان رفته بود،‌ درخواست کردند که مانع اعدام این نوجوانان شود.

نهادهای حقوق بشری می گویند از سال ۲۰۱۵ و به قدرت رسیدن ملک سلمان، دولت عربستان ۸۴۴ تن را اعدام کرده است.

وزارت کشور عربستان سعودی سه شنبه گذشته از اجرای حکم اعدام مصطفی بن هاشم بن عیسی آل درویش جوان شیعه به اتهام داشتن تصاویری از اعتراضات سال ۲۰۱۲ و شرکت در "اعتراضات خشونت آمیز" خبر داده بود، خبری که با واکنش محافل حقوق بشری در منطقه و جهان روبه رو شد.

 آل درویش هنگام دستگیری تنها ۱۷ سال داشت و نهادهای حقوق بشری گفته اند اعدام او نقض فاحش حقوق بشر است.  
"واشنگتن پست" در این خصوص نوشت: عربستانی‌ها مدعی شده‌اند که جوان شیعی اعدام شده ۱۳ اتهام داشته است. از مشارکت آل درویش در تظاهرات قطیف به عنوان یکی از اتهامات او یاد شده است. این درحالی است که چندی پیش برخی نهادهای حقوق بشری اتهامات علیه او را ساختگی و سیاسی خوانده و خواستار لغو حکم اعدام وی شده بودند.  

اخیراً مقامات سعودی آل‌درویش را به‌دلیل اتهاماتی که اقدام مسلحانه علیه ولی امر، تهدید امنیت کشور، تشکیل یک باند تروریستی برای کشتن نیروهای امنیتی و فتنه‌انگیزی خوانده‌اند، اعدام کردند. «فؤاد ابراهیم» معارض سعودی در حساب توئیتری خود در واکنش به این خبر نوشته است: مصطفی آل‌درویش جوان اهل قطیف به‌عنوان بخشی از اتهامات ساختگی بازداشت شد که شامل دهها تن از کسانی می‌شود که در تظاهرات مسالمت‌آمیز سال ۲۰۱۱ شرکت کردند و با گلوله در خیابان و یا با شمشیر کشته شدند.

برچسب‌ها ملک سلمان حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملک سلمان حقوق بشر ملک سلمان حقوق بشر حقوق بشری آل درویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل