Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:31:27 GMT

یک کودک ۴ ساله در کوهگل دنا غرق شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۱۰۸

یک کودک ۴ ساله در کوهگل دنا غرق شد

جهانبخش وحدت نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز بعدازظهر یک مورد تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی بر درخواست کمک برای نجات کودک ۴ ساله ای که در جوی آب منطقه کوهگل دنا غرق شده بود دریافت شد.

وی افزود: پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری سی سخت بلافاصله به محل حادثه اعزام شد.وحدت نژاد با بیان اینکه کودک غریق که با ماشین شخصی در حال انتقال بود، تاکید کرد: در طول مسیر کودک تحویل پرسنل اورژانس ۱۱۵ داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از حادثه گذشته و کودک سیانوز کامل شده بود ، متاسفانه عملیات نجات و احیا موثر واقع نشد و قبل از رسیدن نیروهای اورژانس کودک فوت شده بود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال با گرم شدن هوا و افزایش تمایل به شنا کردن در آبهای سطحی، با احتساب این کودک ۴ ساله ،پنج نفر در رودخانه‌های استان به دلیل غرق شدگی جان باخته اند.

جهانبخش وحدت نژاد اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۱۴ نفر در رودخانه ها، سدها و آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، تعداد قابل توجهی از موارد غرق شدگی در رودخانه ها و آب های کم عمق اتفاق می افتد.

وحدت نژاد گفت: با توجه به وجود رودخانه های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنیم.

آمار غرق شدگی ها به ترتیب در سال های ۹۶ ،۱۲ نفر، ۹۷ ، ۱۳ نفر و سال ۹۸ ، ۲۶ نفر بوده است.

بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه هشتم کشور در میزان متوفیات ناشی از غرق شدگی بر حسب جمعیت قرار دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.
بر اساس اعلام آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد این استان با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی ۱۳۹۵ رتبه ۶ کشور را دارد.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرماست.

برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سازمان اورژانس کشور کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کهگیلویه و بویراحمد رودخانه ها وحدت نژاد غرق شدگی غرق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در استخر خانگی ساعت ۱۷:۳۹ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شدو

وی افزود: بلافاصله یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک زن ۵۶ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان الزهرا منتقل شد.

کد خبر 748171

دیگر خبرها

  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله