Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@20:37:51 GMT

ماسه نقره‌ای فوق العاده زیبا در جزیره هرمز + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۸۶۷۸

ماسه نقره‌ای فوق العاده زیبا در جزیره هرمز + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ماسه نقره‌ای جزیره هرمز، از پودر شدن کانی آذرین و میکا به دلیل وجود سیلیس یا آمینوسیلیکات پدید آمده است که به شکل اکلیل بر روی خاک دیده می‌شود.

این پودر سنگ‌ها حاصل فعالیت آتشفشانی هستند، پس قرار نیست دوباره تجدید شوند چرا که فعالیت آتشفشانی وجود ندارد و در صورت برداشت برای همیشه نابود می شوند و به وسیله طبیعت باز تولید نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید

تجربه‌ای بی‌نظیر از تلفیق آسمان و زمین در اولسبلنگاه + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها طبیعت زیبا جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»

بازی‌های المپیک پاریس در ۶ مرداد (۲۵ ژوئیه) آغاز خواهد شد و طی ۱۹ روز، ۱۰۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در ۳۲۹ زمینه ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. بااین‌حال در این رقابت‌ها، تعداد زیادی از ورزشکاران به لباس‌های تهیه‌شده با فناوری ناسا مجهز خواهند شد تا این قهرمانان بتوانند بهترین عملکردشان را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، اگر از نزدیک به لباس‌های ورزشی جدید بنگرید، متوجه الگویی چرخشی می‌شوید. این لباس‌ها با ابرماده‌ای ساخته شده که شرکت «رئون لبز» (Rheon Labs) با الهام از ایده‌های ناسا تولید کرده و پیش‌تر به تعدادی از ورزشکاران کمک کرده بود تا رکوردشکنی کنند.

«اولگا کراوچنکو» (Olga Kravchenko)، مدیر طراحی شرکت رئون لبز می‌گوید: «ما در فناوری خود، سال‌ها پژوهش بیومکانیکی را با شیمی پیچیده ترکیب کرده‌ایم تا دنیای جدیدی از توانمندی‌های ورزشکاران به نمایش بگذارد و دوره جدیدی از اوج عملکرد را برای دوندگان شکل دهد. فناوری ما سوپرپلیمری جذب‌کننده انرژی، حساس به کشش، سبک‌وزن و عملکردمحور است. این پلیمر را می‌توان به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده لباس‌های فعال برای بهینه‌سازی عملکرد استفاده کرد».

پلیمر در حالت طبیعی خود، نرم و انعطاف‌پذیر است، اما هنگامی‌که تحت‌فشار قرار می‌گیرد، انرژی را جذب می‌کند و سفت می‌شود. این رفتار را می‌توان با ماسه مرطوب مقایسه کرد. پلیمر مانند ماسه خیسی است که در حال دویدن روی آن هستید، ماسه فقط در اثر ضربه خوردن سفت می‌شود و سپس دوباره به حالت نرم و انعطاف‌پذیری بازمی‌گردد. با این ویژگی‌ها، این ماده عضلات را در کارآمدترین موقعیت قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که انرژی ورزشکار هنگام مسابقه از بین نمی‌رود؛ ضمن آن‌که راحتی کاربر را نیز به خطر نمی‌اندازد و اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد.

چندین برند مشهور ازجمله رافا (Rapha)، هارلی دیویدسون (Harley Davidson) و روروک (Ruroc) در حال حاضر از این سوپرپلیمر در محصولات خود استفاده می‌کنند و آدیداس (Adidas) نیز از این ماده در محصولات مجموعه تک‌فیت (Techfit) و آدیزیرو (Adizero) استفاده می‌کند که در میان بسیاری از ورزشکاران برجسته محبوبیت دارند.

در هفته‌های اخیر، چندین رکورد جهانی توسط ورزشکارانی شکسته شده است که سوپرپلیمر شرکت رئون لبز را به تن داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی