Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شش ماهی می‌شود که کار حوله بافی را در منزل خود آغاز کرده است؛ خانم شباهنگ از کودکی با بیماری راشیتیسم دست و پنجه نرم می‌کند، اما این بیماری از همت او برای تولید و کسب روزی حلال کم نکرده است.

او می‌گوید: به دلیل شرایط زندگی مجبور بودم کار کنم، اما با داشتن سه فرزند کوچک کار کردن در خارج از خانه برایم سخت بود به همین دلیل تصمیم گرفتم در خانه به حوله بافی بپردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی با اراده ادامه می‌دهد: این بیماری به صورت ژنتیکی به من رسیده و از من نیز به فرزندانم منتقل شده است.

او با توان کم پاهایش روزی بیش از ۴ متر حوله می‌بافد.

خانم شباهنگ از سختی عوض کردن پدال‌های دستگاه حوله بافی می‌گوید و ادامه می‌دهد: هیچوقت اجازه نداده ام که بیماری من به آینده فرزندانم لطمه وارد کند.

کسرای ۱۰ ساله و کیانای ۷ ساله نیز با الگو گرفتن از همت مادرشان کمک خرج خانه شده‌اند و در حوله بافی به او کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آموزش‌هایی با چاشنی مهارت و تولید

بسیج سازندگی از آغاز کار یاریگر او بوده است و بافته‌های این بانو در فروشگاه بسیج سازندگی به فروش می‌رسد.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در شش ماه گذشته با کمک خیران برای بیش از ۳۰ زن سرپرست خانوار تجهیزات مربوط به بافت حوله و توبافی فراهم شده است.

این خانواده نشان دادند که با وجود بیماری نیز می توان گلیم خود را از آب کشید؛ تنها کمی همت و اراده نیاز است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوله بافی بیماری راشیتیسم بسیج سازندگی حوله بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش که ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار شورای فرماندهی سپاه استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان منتخب مجلس دوازدهم حضور داشت اظهار کرد: بسیجی بودن و پاسدار بودن یک افتخار است که به آن می بالم و همیشه خود را سرباز ولایت می دانم.

وی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به برکت وجود جبهه مقاومت و عملیات وعده صادق رسوای جهان شده است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا را برآمده از اراده خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اراده ای نمی توانست افکار عمومی جهانیان و وجدان های آنها را به این سمت دفاع از حق رهنمون کند مگر اراده خداوند که به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت این اتفاق امروز رخ داده و صدای جبهه مقاومت از قلب آمریکا فریاد زده می شود.

آبنوش تحولات دنیا و واکنش های ملت ها در
قبال جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه و فلسطینی ها را در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: همه این رخدادها و تحولات جهانی مرهون رهبری امامین انقلاب و جان فشانی خون شهداست.

کد خبر 6093441

دیگر خبرها

  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است