Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:54:08 GMT

تعریق های شبانه می تواند نشانه اولیه سرطان کلیه باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۰۹۴۱

تعریق های شبانه می تواند نشانه اولیه سرطان کلیه باشد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دیلی اکسپرس، علائم سرطان کلیهمی تواند شامل این موارد باشد: خون در ادرار (این شایع‌ترین علامت است)؛ درد ناراحت کننده در پهلو بین قسمت فوقانی شکم و کمر؛ دمای بالا، تعریق شبانه و احساس خستگی زیاد؛ لاغر شدن بدون دلیل مشخص، و وجود یک توده در ناحیه شکم، پهلو یا پشت.

علائم دیگری از این بیماری وجود دارد اگرچه برخی از آنها را می‌توان به عنوان عفونت ادراری یا سنگ کلیه اشتباه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینها می‌تواند شامل خستگی مفرط، کاهش اشتها و فشار خون بالا مداوم باشد.

تعریق شبانه نیز می‌تواند شاخصی از این بیماری باشد. برخی از افراد دچار درد استخوان می‌شوند؛ در مردان می‌تواند موجب تورم رگهای بیضه شود.

افرادی که فکر می‌کنند علائم سرطان کلیه را دارند باید به پزشک مراجعه کنند.

مرکز تحقیقات سرطان انگلیس هشدار می‌دهد که ۴۲ درصد از موارد سرطان کلیه با سبک زندگی و سایر عوامل خطر از جمله چاقی و سیگار مرتبط هستند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که خطر ابتلاء به سرطان کلیه به ازای هر ۱۰ سانتی متر افزایش قد، ۲۳ درصد بیشتر می‌شود. همچنین این خطر در افراد دیابتی بیشتر است.

متخصصان بهداشت دقیقاً نمی‌دانند چه عواملی باعث سرطان کلیه می‌شود، با این حال عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند در این امر نقش داشته باشند.

کد خبر 5239664

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان کلیه تومور سرطانی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا انتخابات 1400 سازمان غذا و دارو کووید 19 شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کووایران برکت سازمان بیمه سلامت دیابت علیرضا زالی طرح تحول سلامت دفترچه بیمه سلامت سرطان کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد

قلب، کبد و دو کلیه محمدعلی بمانی جوان ۲۳ ساله رفسنجانی که ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ طی یک سانحه تصادف در جاده کوثرریز رفسنجان دچار مرگ مغزی شده بود، امروز طی یک عمل جراحی در بیمارستان رفسنجان برداشت شد.

قرار است، قلب این جوان برای اهدا به تهران و کبد و دو کلیه به شیراز منتقل ‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود