Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا تخت‌شاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان این استان، ۱۹۵ لیتر بوده که بالاتر از استاندارد کشور است.

وی با بیان اینکه البته سرانه مصرف آب شرب مردم در ایران بالاتر از استاندارد مورد نظر است، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، وقوع خشکسالی و کمبود بارندگی در سال جاری، نیاز است مردم آب را بهینه مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره و اضافه کرد: برخی شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب توجه ندارند، به گونه‌ای که کوچه و معابر عمومی را با آب شرب شسشتو می‌دهند.

تخت‌شاهی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن تابستان، استفاده از کولرهای آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و بکارگیری سردوش‌های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن شیر آب در هنگام مسواک زدن، از جمله راهکارهای ساده و کاربردی برای مدیریت مصرف آب است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه ۳۰ درصد مصارف خانگی آب مربوط به استحمام است، استفاده از سردوش‌های کاهنده و کاهش زمان استحمام، می‌تواند ماهانه حدود چهار هزار لیتر مصرف آب خانواده‌ها را کاهش دهد.

در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند است.

برچسب‌ها کردستان شركت آب و فاضلاب كردستان سنندج سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شركت آب و فاضلاب كردستان سنندج کردستان شركت آب و فاضلاب كردستان سنندج سرانه مصرف آب سرانه مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • قیمت گندم مشخص شد
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است