Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:03:37 GMT

حماسه آفرینی گیلانی ها در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۱۰۷۵

حماسه آفرینی گیلانی ها در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار ایرنا، گیل مردان و زنان با حضور هوشمندانه در انتخابات ۱۴۰۰ بار دیگر حماسه ای بی همتا آفریدند و با لبیک به ندای الهی ولی امر مسلمین ضمن اعلام وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی، اندیشه الهی امام راحل و خون شهیدان، ولایتمداری خود را به اثبات رساندند و یوم الله دیگری از جنس حضور آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردان و زنان دیار میرزا کوچک خان جنگلی با حضور گسترده و قابل توجه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس موجب افتخار و دلگرمی دوستداران و یاس دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

مردم ولایی، همیشه در صحنه و وفادار به انقلاب اسلامی گیلان بار دیگر در صحنه انتخابی سرنوشت ساز با حضور گرم و وصف ناپذیر خود در صف های طولانی شعب اخذ رای تا پاسی از شب بار دیگر عزت و افتخار ایران اسلامی را به جهانیان ثابت کردند و نشان دادند که مردان و زنان دیار بزرگانی همچون میرزاکوچک خان جنگلی، آیت الله بهجت و پرفسور سمیعی در دفاع از میهن شان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و تا پای جان در صحنه هستند.

گیلانی های سرافزار، با همبستگی و همدلی در انتخابی دیگر، حضور موثرشان را به منصه ظهور گذاشتند و سیل خروشانی در برابر هجمه ها و توطئه های تمام نشدنی دشمنان شدند و اینک نوبت منتخبین است تا با توجه بیشتر برای رفع مشکلات این خطه مردم را یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور در سیزدهمین دوره منتخب مردم ایران اسلامی قبل از برگزاری انتخابات و در جریان تبلیغات در گفت و گو با مردم گیلان از شبکه استانی باران گفته بود، نام این استان همواره سرسبزی، خرمی، جنگل، دریا و نشاط است، اما در زیر این سرسبزی و خرمی گیلان یک فقری وجود دارد که بسیار رنج آور است، هم برای مردم این استان و هم کسانی که از بیرون نظارگر باشند.

وی با بیان اینکه این وضعیت در گیلان محصول بی عدالتی و تبعیض است، اظهار کرد: آیا شان این استان باکفایت و جایگاه پرتلاش گیلان است که مردان و زنان آنان نشان دادند که در طول تاریخ چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش ها و وطن چگونه مردانه ایستادگی کردند.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت های گیلان با توسعه یافتگی آن همخوانی ندارد و برای توسعه یافتگی این استان در همه بخش ها برنامه داریم، اظهار کرد: تغییر وضعیت در گیلان با توجه به وضعیت آن کار حماسی، جهادی جدی و دلسوزی می خواهد.

گیلانی ها روزهای قبل از انتخابات چه می خواستند؟

مردم گیلان از جمله رای اولی های این استان روزهای قبل از انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا، اهمیت دادن و توجه به علایق جوانان، ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، کاهش اختلافات طبقاتی، ایجاد رفاه عمومی، مبارزه با فساد و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی را مهمترین خواسته های خود از منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشورشان عنوان کرده بودند.

آنان گفته بودند که همراه با این خواسته ها خواهیم آمد تا با دست های آینده ساز خود آینده ای روشن تر در این سرزمین رقم بزنیم، آنان به همراه سایر قشرها در انتخابات ۲۸ خرداد پرشور حضور یافتند، اینک وقت توجه و عمل به خواسته های مردمان خطه گیلان و رفع مشکلات آنان و تاباندن نور امید در دل مردان این دیار است.

مشارکت افتخارآمیز گیلانی ها

مردم استان گیلان در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده در شعب اخذ رای مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری به ثبت رساندند و موجب افتخار و سربلندی شدند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه مشارکت مردم این استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حدود ۵۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر است، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی با ۶۱۵ هزار و ۲۰۸ رای بیشترین آرای ماخوذه استان را کسب کرده است.

محمود قاسم نژاد اضافه کرد: بیشترین مشارکت در شهرستان های استان گیلان به ترتیب مربوط به سیاهکل، ماسال، رضوانشهر، شفت و املش با بیش از ۸۰ درصد است.

استاندار گیلان نیز با قدردانی از شرکت آگاهانه مردم این استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ، این حضور را ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار کشور و نظام مردم سالار دینی عنوان کرد.

ارسلان زارع با بیان اینکه حضور گسترده مردم کشور و استان مان موجب ناکامی دشمنان و خنثی سازی توطئه های آنان شد، افزود: بر اساس آمارها و علیرغم وجود شرایط کرونایی، شاهد حضور خوب مردم وظیفه شناس و ولایتمدار گیلان در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم بودیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با قدردانی از حماسه آفرینی عظیم ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار گیلان در ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ گفت: هشت هزار شهید این استان جان خود را تقدیم راه خدا کردند تا امروز ثمره های آن را شاهد باشیم.

آیت الله رسول فلاحتی حضور حماسی مردم در انتخابات را لبیک به آرمان شهیدان عنوان کرد و اظهار داشت: مردم با حضور در انتخابات به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور در انتخابات مشتی محکم به دهان یاوه گویان زدند، خاطر نشان کرد: اینجانب از یکایک شما زنان، مردان، روستائیان، شهرنشینان، جوانان، دختران، پسران ، نوجوانان و همه کسانی که پای صندوق های رای آمدید و این حماسه بزرگ را آفریدید تقدیر و تشکر می کنم.

انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی مظهر مردم سالاری دینی و فرصتی برای ابراز عقیده و تعیین سرنوشت مردم به شمار می رود، بدون شک حضور گسترده مردم پای صندوق های اخذ رای منجر به اقتدار نظام و کشور می شود.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بودند.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت بر اساس آخرین تقسیمات کشوری،  دارای ۱۷ شهرستان با ۵۳ شهر است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره مردان و زنان حضور گسترده گیلانی ها ۲۸ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: کشور آماده برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به‌زودی ۴۵ منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد وحیدی در حاشیه سفر خود به مشهد در جمع خبرنگاران گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه فراهم شده است.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه هدف آماده شده است و  به ‌زودی 45 منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در 8 حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند