Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کبدی و سرپرست فدراسیون جهانی کبدی گفت: کشورهای خارج از آسیا به دلیل ارتباطات خوبی که با آنها داریم، عمدتا می‌خواهند ایران سکاندار فدراسیون جهانی باشد.

عباس اورسجی در گفت و گو با ایسنا، بعد از انتخابش به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی اظهار کرد: سه ماه دیگر انتخابات فدراسیون جهانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت کردند. قرار است فردا هم کارگروهی با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل شود و حمایت‌های مالی و معنوی صورت بگیرد. ما خودمان نیز با کشورها در ارتباط هستیم و فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد قطعا ریاست یکی از پست‌های جهانی یا آسیایی که اکنون خالی است برای ایران خواهد بود. 

سرپرست فدراسیون جهانی کبدی در ادامه افزود: کشورهای خارج از آسیا به دلیل ارتباطات بازی که با آنها داریم، عمدتا می‌خواهند ایران سکاندار فدراسیون جهانی باشد. آنها می‌گویند نفوذ به فدراسیون جهانی و آسیایی در این سال‌ها برایشان سخت بوده اما احساس می‌کنند با ما راحت تر خواهند بود. کشورهای اروپایی تمایل بیشتری برای حضور ما در فدراسیون جهانی دارند، البته نه اینکه کشورهای آسیایی تمایل نداشته باشند اما اروپایی ها می‌گویند اگر ایران ورود کند حامی خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که پس در این شرایط شانس ایران برای ریاست فدراسیون جهانی بیشتر از فدراسیون آسیایی است گفت: نه اینکه بیشتر باشد . شاید در نهایت انتخاب با خود ما باشد. هندی‌ها متوجه این موضوع هستند که ما در دنیا قدرتمند هستیم و به آنها القا شده که باید یکی از این پست‌ها در اختیار ایران قرار بگیرد. 

اورسجی در پاسخ به این پرسش که مقر فدراسیون جهانی کبدی کجاست و اگر پست ریاست در اختیار ایران قرار بگیرد کجا مستقر خواهد شد گفت: در اساسنامه مقر فدراسیون جهانی هند ثبت شده است اما مدتی است که من به دنبال تغییراتی در اساسنامه فدراسیون جهانی هستم. در حال حاضر در حال آماده کردن پیش نویس آن هستم اما قطعا تصویب اساسنامه باید در کنگره انجام شود. اگر این ۲۰ تا ۳۰ مورد تغییر انجام شود رئیس جدید فدراسیون جهانی هم می‌تواند در کشور خودش مستقر شود و امکان جا به جایی وجود خواهد داشت.

اورسجی گفت: با توجه به اینکه ایران کشور قدرتمندی هم در کسب سکوها و هم در میزبانی مسابقات بود این سرپرستی به ایران سپرده شد. از طرفی قرار بود سال آینده انتخابات فدراسیون جهانی و آسیایی به فاصله ۶ ماه از هم انجام شود که من هم یکی از کاندیداها بودم و همه کشورها این را می‌دانستند اما خوب با مرگ رییس فدراسیون جهانی و آسیایی انتخاب سرپرست در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: از طرفی در انتخابات دوره قبل هم من کاندیدا بودم که انصراف دادم چون بسترش در کشور فراهم نبود. اما همانطور که گفتم برای انتخاباتی که قرار بود سال آینده انجام شود برنامه داشتم و با کشورها در ارتباط بودم. از طرفی میزبانی مسابقات کیش به گونه ای بود که به همه کشورها القا کردیم در برگزاری مسابقات حرف اول را در دنیا می‌زنیم. آنقدر سطح مسابقات کیش بالا بود که هندوستان هم تا حالا اینگونه میزبانی نداشته است. نگاه کشورها بعد از آن مسابقات نسبت به ایران تغییر کرد. کسب سکوها هم که بی تاثیر نیست. بنابر این دلایل نواب رئیس قاره ها من را به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب کردند. نظر روی ما بود و این لطف به کشور ما انجام شد.

اورسجی در خصوص واکنش هندی ها به این انتخاب گفت: اتفاقا آنها هم نظر منفی ندارند و معتقد هستند از جایی که ایران کشور قدرتمندی است ریاست فدراسیون جهانی یا آسیایی به ایران برسد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرپرست فدراسیون جهانی کبدی سرپرست فدراسیون جهانی فدراسیون جهانی کبدی انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران

فدراسیون فوتبال قصد دارد مذاکراتی با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال با این کشور انجام دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از 40 روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال