Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:52:18 GMT

پیش‌بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن چغندرقند در گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۱۲۰۹

پیش‌بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن چغندرقند در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت چغندرقند خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۱۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود.

علی موسی خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت چغندرقند در استان از یک هفته گذشته آغاز و تاکنون ۳۰ درصد از محصول برداشت شده است.

وی بیان کرد: امسال در سطح ۴۵۰۰ هکتار از اراضی استان چغندرقند کشت شده که پیش‌بینی می‌کنیم از این سطح، ۲۱۰ هزار تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی خانی، متوسط برداشت در هر هکتار را ۵۰ تن اعلام کرد و افزود: خشکسالی امسال آسیب جدی به چغندرقند وارد نکرده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه امسال شاهد رشد ۲ برابری تولید چغندرقند در استان خواهیم بود، تصریح کرد: کشت این محصول صرفه اقتصادی خوبی دارد و ضمن اینکه کشت آن قراردادی و با حمایت کارخانه جات است.

موسی خانی با اشاره به اینکه برداشت این محصول یک ماه به طول خواهد انجامید، تصریح کرد: محصولات برداشت شده به کارخانه‌های قند جوین و شیروان حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم چغندرقند با عیار ۱۵ درصد، ۱۲۴۰ تومان است، گفت: بیشترین سطح کشت این محصول در استان در گرگان، بندر ترکمن، کلاله و علی‌آبادکتول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چغندرقند گلستان جهادکشاورزی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان ۲۴ هزار فرهنگی دارد که امسال از بین ۳۲ استان کشور، ۱۴ استان معلم نمونه کشوری داشت و سهم استان گلستان دو معلم نمونه کشوری بود این در حالی است که در سال قبل معلم نمونه کشوری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان گلستان دارای همت بالا و کار بلد هستند، افزود: امسال برای انتخاب معلم نمونه شرایط تغییر کرده است، معلم نمونه کاملاً عملی و به صورت آزمون و تدریس و شاخصه هایی که مد نظر بود انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش هم گفت: در سفر اول رییس جمهور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم اما در سفر دوم با کمک مسوولان هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که رشد پنج برابری نسبت به سفر اول داشتیم.

وی افزود: این مصوبات نوید اتفاقات خوب در حوزه های مختلف آموزش و پرورش دارد که در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری می‌توانیم استفاده کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد مصوبه اول تحقق پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در جذب نیرو در قالب ماده ۲۸، در سال های قبل بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر بود اما در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر جذب داشتیم و امسال هم با چند آزمونی که داریم بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پروش خواهند شد که با این آمار، رشد ۹۰ درصدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در جذب نیرو حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم که با اعلام جذبی که شکل گرفته، باهوش ترین و باسوادترین معلمان از استان گلستان بود.

کد خبر 6092557

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه