Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@08:59:03 GMT

جزئیات واکسیناسیون مرحله ای دانشجویان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۱۲۹۲

جزئیات واکسیناسیون مرحله ای دانشجویان

وزیر علوم تحقیقات و فناوری جزئیات واکسیناسیون دانشجویان را تشریح کرد و گفت: واکسیناسیون به صورت مرحله ای از مردادماه با واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی آغاز می شود.

به گزارش مشرق، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره جزئیات واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: در خواست ما از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این بوده است که اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها را در اولویت برنامه واکسیناسیون قرار دهند که خوشبختانه این درخواست پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تزریق دُز اول واکسن به همه ایرانیان تا پایان سال

وی ادامه داد: امیدواریم امکانات آن فراهم شود، مسئولان مربوطه تعهد داده‌اند که اگر واکسن مورد نیاز تأمین شود از مرداد ماه این برنامه شروع شود اینها مواردی است که تماما در اختیار وزارت علوم نیست.

وزیر علوم درباره اینکه واکسیناسیون دانشگاهیان با واکسن‌های ایرانی خواهد بود یا خیر افزود: هنوز مشخص نیست چرا که تشخیص این مورد بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و ما تشخیص این وزارتخانه را به عنوان مرجع رسمی علمی قبول داریم. فعلا قول داده شده است که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شده و ما بتوانیم دانشگاه‌ها را در نیمسال آینده به صورت حضوری آغاز کنیم.

وزیر علوم افزود: پیش بینی ما این است که اگر واکسیناسیون مرحله ای انجام شود، در مرحله اول واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل کمتر بودن جمعیت و بالاتر بودن سن به صورت کامل انجام گیرد و در مرحله بعد دانشجویان مقاطع دیگر در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 منصور غلامی واکسیناسیون سلامت ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا واکسن کرونا وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یعقوب اندامی افزود: از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت و با وجود پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

او تصریح کرد:، اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد در کشور وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال گروه‌های هدف در استان همدان انجام می‌شود. 

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال نیز در دو مرحله ۲ تا۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر ۵ سال در استان انجام می‌شود. 

یعقوب اندامی افزود: گروه‌های هدف این برنامه واکسیناسیون همه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و همه کودکان زیر ۵ سال که احتمالا همراه مادران خود در زندان اقامت دارند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آغاز رقابت ۹۲۷ نفر داوطلب کنکور در دلگان
  • مرحله اول آزمون سراسری کنکور آغاز شد
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله