Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتمداری با بیان اینکه پیروز بزرگ این انتخابات و حماسه؛ مردم و نظام بودند، گفت: اکنون نوبت مسئولان است تا وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین شریعتمداری شب گذشته (شنبه 29 خرداد) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات حماسه بزرگی است و با توجه به شرایط خاص این دوره حماسه ای که این بار آفریده شد به مراتب برتر و قابل تبلیغ تر از انتخابات پیشین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه میزان آراء نسبت به دفعات گذشته متفاوت بود، گفت: هر چیزی را باید در جای خودش ارزیابی کرد؛ آن چیزی که این بار اتفاق افتاد, اگر نگوییم یکی از سرنوشت سازترین و با اهمیت ترین انتخابات ریاست جمهوری در طول حیات مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ حداقل می توانیم بگوییم یکی از برترین ها و با اهیمت ترین ها بود. با چیزی شبیه جنگ احزاب روبرو بودیم. در جنگ احزاب یا همان خندق که در صدر اسلام اتفاق افتاد, همه جریانات مخالف پیامبر خدا و اسلام, اختلافات خود را کنار گذاشتند و به دشمن اصلی خود یعنی اسلام پرداختند و علیه آن متحد شدند بنابراین در جریان جنگ احزاب همه آمده بودند. در جریان انتخابات اخیر هم، همه دشمنان آمده بودند؛ از جمله دشمنان تابلودار اصلی که علنی وارد صحنه شده تقریباً از یک تا دو سال پیش به میدان آمده بودند

 

شریعتمداری با بیان اینکه زمانی که مردم، مشکلات عدیده ای را می بینند و احساس می کنند که کاری برای آن نمی شود، دو حالت در ذهنشان احتمال وجود دارد، گفت: آنها یا احساس می کنند که نمی خواهند کاری را انجام دهند و یا احساس می کنند نمی توانند کاری را انجام دهند؛ در هر دو حالت به یأس و ناامیدی می رسند. مردم ما با این مشکل به شکل عدیده و پر دامنه روبرو بودند؛ در کنار آن، زمزمه های پنهان و نیمه پنهانی را داشتیم که سعی می کردند مردم را ناامید کنند و به نامیدی ها دامن بزنند.

 

وی با اشاره به این که در کنار همه این مسائل، کرونا هم بود، افزود: کرونا جهان را به هم ریخت و مانع از تجمعات است و مسافرت های نامزدها و حضور آدم ها را هم با مشکل روبرو کرد. در انتخابات فرانسه اعلام شد که 20 درصد از کاهش مشارکت به علت کروناست و در کشور ما هم از حدود یک ماه پیش اعلام شده بود که کرونا حداقل 11 درصد در کاهش میزان مشارکت در انتخابات مؤثر خواهد بود و این واقعیت است. در چنین وضعیتی و در کنار رجز خوانی های دشمنان و توطئه های آشکار و پنهان, چنین اتفاقی افتاد؛ در این مسیر سنگلاخ حرکت کردیم و اگر همه این مسائل را کنار هم بگذاریم حماسه ای که این بار آفریده شد به مراتب برتر و قابل تبلیغ تر از انتخابات پیشین است.

 

 

شریعتمداری با اشاره به این که دموکراسی و مردم سالاری در کشورمان در مقایسه با کشورهای منطقه از درجه بالایی برخوردار است و در برخی کشورهای منطقه حتی نمی دانند صندوق رأی چیست، افزود: عربستان , 40 نوجوان زیر 18 سال محکوم به اعدام با شمشیر دارد و زمانی که دبیر کل سازمان ملل به این مسأله اعتراض کرد, عربستان, سازمان ملل را به قطع کمک های مالی تهدید کرد و ”گوترش“ نه تنها از بیانیه خود عقب نشست بلکه عربستان را رئیس کمیته حقوق بشر سازمان ملل کرد. از امثال سازمان ملل چه انتظاری داریم؟ در کشور ما کوچکترین اتفاق را بزرگ جلوه می دهند اما در کشورهایی مانند فرانسه که در یک شب هزار خودرو را آتش می زنند پوشش خبری نمی دهند و آن را کوچک جلوه می دهند.

 

وی درباره اینکه چرا دیگران تا این اندازه بر روی ایران تمرکز رسانه ای دارند؟ گفت: علت آن این است که قطب بندی جهان را به هم زدیم و دشمنی ها از این جا ریشه می گیرد. این بار بیشترین بحث علیه انتخابات ما انجام شد و تقریباً هیچ رسانه خارجی نبود که این کار را نکرده باشد. در منطقه ما هیچ کشوری مثل ما نیست و رسانه های خارجی به آنها نمی پردازند و این نشان دهنده اهمیت جمهوری اسلامی است.

 

شریعتمداری با اشاره به این که انقلاب ما به دیگر کشورها صادر شده است، گفت: دشمنی ها به علت جایگاه ویژه کشور ماست. پیروز بزرگ این انتخابات و حماسه؛ مردم و نظام بودند و این نشان دهنده این است که مردم پای کار هستند و در صحنه حضور دارند و اکنون نوبت مسئولان است تا وظایف خود را انجام دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه خواست مردم؛ خواست ایده آلی آن چنانی هم نیست، گفت: دلیلی ندارد قیمت مسکن هفت برابر شود یا قیمت جنس ها هر روز افزایش یابد و ارزش پول ملی تا این اندازه سقوط کند؛ همه این ها راهکار دارد البته این توقع به جایی نیست که دولت جدید بلافاصله پس از روی کار آمدن, همه مشکلات را حل کند؛ مشکلاتی که پدید آمده است و وضعیتی را که دولت جدید باید تحویل بگیرد؛ رفع این مشکلات زمان می برد و به هماهنگی همه دستگاه ها و همراهی و همدلی مردم نیاز دارد. همین اندازه که مردم ببینند کارهایی انجام می شود، نه این که احساس کنند کسی به فکر آنها نیست.

 

شریعتمداری با تصریح این نکته که حل مشکلات نباید به کندی انجام شود و به قول مقام معظم رهبری باید کار جهادی انجام شود، ادامه داد: جزو شش کشور جهان هستیم که توانستیم واکسن کرونا را تولید کنیم و این کار توسط جوان هایی با میانگین سنی حدود 26 تا 27 سال انجام شده است؛ این موضوع نشان می دهد توانمندی در کشورمان وجود دارد اما باید این توان داخلی را به کار بگیریم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انجام دهند سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است