Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همین دلیل و بنا بر استقبال والدین از کتاب‌های مهارت‌های زندگی، جلد دوم مجموعه کتاب‌های احساس‌های خرگوشی نوشته تریسی مورونی با ترجمه هایده کروبی، توسط نشر نردبان منتشر شد.

جلد اول این مجموعه که حالا به چاپ پنجم رسیده، شامل کتاب‌های خرگوش کوچولوی غمگین، خرگوش کوچولوی عصبانی، خرگوش کوچولوی ترسو و خرگوش کوچولوی خوشحال و جلد دوم شامل پنج داستانِ خرگوش کوچولوی حسود، خرگوش کوچولو و احساس تنهایی، خرگوش کوچولوی مهربان، خرگوش کوچولو و دوستان و خرگوش کوچولو عاشق مدرسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه کتاب‌های این دو مجموعه، به صورت تکی نیز منتشر شده است.

از نکات درخشان این مجموعه که آن را از سایر کتاب‌های مهارت زندگی مجزا می‌کند این است که کودک را گام به گام با احساساتش و راهکاری که برای مقابله با احساساتش در نظر می‌گیرد مواجه می‌کند. به طور مثال در اوایل کتاب خرگوش کوچولوی غمگین، متوجه می‌شویم که خرگوش کوچولو وقتی ناراحت می‌شود، دوست دارد آنقدر گریه کند تا سیل بیاید.

خرگوش کوچولو زمانی ناراحت می‌شود که پدر و مادرش او را دعوا کنند یا دلیل ناراحتی او ممکن است از دست دادن یکی از عزیزانش باشد. اما کارهایی هست که خرگوش کوچولو برای کمتر شدن احساس ناراحتی‌اش انجام می‌دهد مثلا به موزیک گوش می‌دهد یا در جمع خانواده می‌نشیند.

آخر کتاب از بچه‌ها پرسیده می‌شود چه چیزی ناراحتشان می‌کند و وقتی غمگین می‌شوند چه کار می‌کنند. همچنین از بچه‌ها خواسته شده تا چیزی را که غمگینشان می‌کند، نقاشی کنند. تمام این مهارت‌ها باعث می‌شود احساس طبیعیِ غم به اختلال روانیِ افسردگی تبدیل نشود. البته در مجموعه دوم، این سوال‌ها برداشته و در آخر هر داستان، چند جمله مفید برای پدرها و مادرها نوشته شده است.

کتاب‌ها برای سنین چهار تا شش سال مناسبند، هرچند اگر کسی هنوز احساسات خودش را درست نشناخته می‌تواند با خواندن این کتاب‌ها با احساسات طبیعی خود آشنا شود و خود را به خاطر عصبانی شدن، حسود بودن و ترسیدن سرزنش نکند.  

برچسب‌ها کتاب کودک شورای کتاب کودک ترجمه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کودک شورای کتاب کودک ترجمه کتاب کتاب کودک شورای کتاب کودک ترجمه کتاب خرگوش کوچولو کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • ببینید | بچه فوک‌های کوچولو
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟