Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:51:05 GMT

اولین نمایش «فصل قاصدک» در بازار جشنواره کن

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۱۹۵۸

اولین نمایش «فصل قاصدک» در بازار جشنواره کن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «فصل قاصدک» به نویسندگی و کارگردانی مریم پیربند در بخش بازار جشنواره فیلم کن حضور دارد. «فصل قاصدک» با حضور بازیگران و عواملی از کشورھای ایران، ایتالیا، یونان، مصر، اکراین و آمریکا سال گذشته ساخته شد و اولین حضور خود را در بخش Marché du film این رویداد هنری تجربه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فصل قاصدک» داستان خانواده مهاجر ایرانی است که با فرار دخترشان از مراسم عروسی با مشکلات متعددی روبرو می شوند. از نکات قابل توجه این فیلم حضور رودی یانگ بلاد بازیگر فیلم آپوکالیپتو اثر مل گیبسون مقابل گوهر خیراندیش و سعید بدریا ستاره سینمای مصر است.

همچنین مراحل صداگذاری توسط حسین مهدوی در استودیوی اوگو سوند در هالیوود و اصلاح رنگ و نور توسط سندی چوکاداریان در نیوزیلند به تازگی پایان یافته است تا این فیلم سینمایی در بازار فستیوال کن آماده شود.

حمید رازی، رضا موسوی، نیما جعفری، سایه یابنده، استن هارینگتون، ایان لایر، شانون موری، ارین میراکل، آنابل مونرو، مایکل مینو دیگر بازیگران «فصل قاصدک» هستند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه از ۶ تا ۱۷ ماه جولای سال جاری برگزار می شود و عوامل و بازیگران «فصل قاصدک» در آن حضور خواهند داشت.

عوامل و دست اندرکاران این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: مریم پیربند، تدوینگر: علیرضا پیربند، آھنگساز: بھزاد عبدی، مدیران فیلمبرداری: استفانو میلا، افشین احمدی، فیلمبرداران: این هوسی، فابریزرو میمندی، کسری شجاعی، طراح چهره پردازی: ویکتوریا ولاسنک، طراح صحنه: نازنین بختیاری، صدا برداران: اریک روسو و نویل پالاسیوس، اصلاح رنگ: محمدرضا تیموری، مدیریت پست پروداکشن: سندی چوکاداریان، کارگردانی تیزر: بهزاد مولود، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تهیه کننده گان: ای اف سی فیلم - جشنواره اکشن فیلم، دندلاین سیزن فیلم، سیتکو کورپ.

کد خبر 5239744 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی کارگردان سینما جشنواره فیلم کن انتخابات 1400 فیلم کوتاه تئاتر ایران جشنواره فیلم کن حضور هنر ایران در جهان رادیو سلامت شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی ویروس کرونا سازمان سینمایی غلامرضا موسوی هنرمندان تئاتر خندوانه موسیقی ایرانی فصل قاصدک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد

فیلم ۱۸ دقیقه‌ای «سناریوها» آخرین ساخته «ژان بوک گدار» کارگردان مولف فرانسوی در جشنواره کن امسال همراه با یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از این سینماگر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، «سناریوها» یک فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ و یک روز قبل از مرگ «ژان لوک گدار» از طریق مرگ خودخواسته در سوئیس به پایان رسید.

این فیلم یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از گدار ارائه خواهد کرد که ترکیبی از «تصاویر ثابت و متحرک، چیزی بین خواندن و دیدن» است که همراه با فیلم نمایش داده می‌شود.

سال گذشته، فیلم کوتاه «تریلر فیلمی که هرگز وجود نخواهد داشت؛ جنگ های ساختگی» ساخته ژان لوک گدار در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد که اولین پروژه او بود که پس از مرگ منتشر شد و برخی آن را به عنوان آخرین فیلم این کارگردان فرانسوی معرفی کردند، اما در اوایل همان سال، «نیکول برنز» نویسنده‌ای که روی کتابی درباره گدار کار می کرد، گفت که وی قبل از مرگش چندین فیلم دیگر را نظارت و کارگردانی کرده است.

فیلم کوتاه «سناریوها» با تلاش «فابریس آرانو» و «ژان پل باتگیا» همکاران قدیمی گدار در بخش کلاسیک جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه، در سال ۲۰۲۲ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

این فیلمساز طی چهار دهه فعالیت سینمایی‌اش موفق به کسب جوایز معتبری شد که دو خرس نقره‌ای و یک خرس طلای جشنواره برلین، شیر طلا، جایزه هیأت داوران و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز از مهم‌ترین آنها هستند.

وی که پنج‌بار نامزد جایزه نخل طلای کن بوده است، در سال ۱۹۷۸ جایزه افتخاری سزار فرانسه را دریافت کرد، در سال ۲۰۰۷ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی آکادمی فیلم اروپا را گرفت و در سال ۱۹۹۵ یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو به وی اعطا شد.

فیلم سه‌بعدی او با نام «خداحافظی با زبان»، در سال ۲۰۱۴ توانست در جشنواره کن جایزه هیات داوران را کسب کند و یکی از آخرین ساخته او در سال ۲۰۱۸ با عنوان «کتاب تصویر» توانست اولین نخل طلای ویژه تاریخ جشنواره کن را از آن خود کند.

«از نفس افتاده»، «آلفویل»، «پی‌یرو خُله»، «تعطیلات آخر هفته»، «تحقیر» و «زن زن است»، تنهای بخشی از آثار مهم این کارگردان تاثیرگذار سینمای جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد