Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری بلومبرگ اهداف پشت پرده تصمیم عربستان برای ادغام سازمان بازنشستگی با سازمان عمومی بیمه اجتماعی را فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الواقع السعودی، پایگاه خبری بلومبرگ دلایل واقعی ادغام سازمان بازنشستگی با سازمان عمومی تامین اجتماعی در عربستان را فاش کرد.

تصمیم شورای وزیران در عربستان سعودی برای ادغام سازمان بازنشستگی عمومی با سازمان عمومی بیمه اجتماعی سوالات گسترده‌ای را در مورد پیامد‌های این مسئله ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این موضوع سوالاتی را درباره انگیزه‌های تصمیم هیئت دولت به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان برای ادغام سازمان بازنشستگی سازمان بیمه در عربستان مطرح کرد. در نتیجه سازمان عمومی بیمه اجتماعی و سازمان بازنشستگی عمومی سعودی پس از موج سوالات گسترده سعی در اطمینان خاطر شهروندان داشتند.

بلومبرگ تاکید کرد که عربستان می‌خواهد یک نهاد اقتصادی جدید با سرمایه ۲۹ میلیارد دلار تأسیس کند، اما نگرانی وجود دارد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از این پول برای پروژه‌های ناموفق خود که آرزویش را دارد استفاده کند.

گزارش‌های خارجی هشدار داد که محمد بن سلمان برای رسیدن به آرزو‌های خود، مانند پروژه‌های نئوم، عربستان را به ورشکستگی سوق می‌دهد. «محمد الجدعان» وزیر دارایی و رئیس اداره کل بیمه اجتماعی سعودی، ادعا کردند که این تصمیم بازده سرمایه گذاری را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و به متنوع سازی آن‌ها کمک می‌کند.

پایگاه خبری مذکور در ادامه اعلام کرد که دو صندوق در عربستان سهام زیادی در شرکت‌های سعودی دارند. همچنین این دو صندوق ۸.۵ میلیارد دلار در بانک ملی عربستان و ۴.۳ میلیارد دلار در بانک الراجحی دارای سهام می‌باشند.

این دو صندوق ۱۷۰ میلیون دلار در گروه مالی «آسترازینکا» و همچنین دارای سهام ۲۰۷ میلیون دلاری در شرکت مستغلات و اوراق بهادار عمومی «اچ اس بی سی» هستند.

بلومبرگ با اشاره به اینکه ارزش صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، که صندوق ثروتمندی دولت است، ۴۳۰ میلیارد دلار است گفت هدف آن سرمایه گذاری در صنایع جدید در داخل عربستان و همزمان خرید سهام خارج از عربستان است.

یک وب سایت مشهور ورزشی گزارش داد کهمحمد بن سلمان در تلاش برای خرید باشگاه فوتبال انگلیس نیوکاسل، به منظور بهبود کارنامه سیاه حقوق بشر است.

سایت‌های ورزشی تاکید کردند که بن سلمان در تلاش برای خرید باشگاه نیوکاسل و درگیری او با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بوده است و خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان اقدام به معامله خرید نیوکاسل کرده است.

مجله انگلیسی «اکونومیست» نیز اعلام کرد که ولیعهد سعودی، پول صندوق سرمایه گذاری عربستان را در پروژه‌های پرهزینه، اما بی فایده به خطر می‌اندازد.

این مجله خاطرنشان کرد که از ۶ سال گذشته تقریباً کمتر کسی در خارج از عربستان سعودی چیزی در مورد صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان شنیده است.

این صندوق امروز تمایل دارد که به بزرگترین صندوق ثروت حاکمیت در جهان تبدیل شود. سال گذشته میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری خارجی، خرید سهام در شرکت‌های نفتی غربی، خطوط مسافرتی و حتی پیشنهادات نیوکاسل یونایتد، یک باشگاه فوتبال انگلیس کرد که این صندوق در حال ساخت استراحتگاه‌ها، یک مرکز مالی و ابرشهر نئوم در دریای سرخ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان عمومی تامین اجتماعی صندوق سرمایه گذاری سازمان عمومی میلیارد دلار بیمه اجتماعی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد