Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا ۴ درصد از میانگین کشوری بیشتر بود. - اخبار استانها -

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به بالا بودن میزان مشارکت مردم استان در انتخابات اظهار داشت: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات 1400 ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا 4 درصد از میانگین کشوری بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مردم موقعیت‌شناس استان قزوین نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی که حدوداً یک سال پیش برگزار شد، 10 درصد بیشتر در انتخابات شرکت کردند.

وی اضافه کرد: افزایش مشارکت قزوینی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در حالی رقم خورد که بحران اپیدمی و پاندمی کرونا همچنان در جامعه وجود دارد؛ اما با این حال 492 هزار و 518 نفر از هم‌استانی‌ها در انتخابات 28 خرداد شرکت کردند که معادل 52.15 درصد از کل واجدان شرایط حضور در انتخابات بود.

حبیبی با اشاره به مشخص شدن نتایج قطعی آرای نامزدهای ریاست‌جمهوری در استان قزوین ادامه داد: بر اساس شمارش نهایی آرای مأخوذه از کلیه حوزه انتخابی استان قزوین آقای «سید ابراهیم رئیسی» با کسب 315 هزار رأی یا 64 درصد آرا بیشترین میزان آرای استان قزوین را به خود اختصاص داد. 

وی یادآور شد: همچنین آقای محسن رضایی میرقائد با کسب 9 درصد، آقای عبدالناصر همتی با 8 درصد و آقای امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با کسب 4 درصد به ترتیب رتبه دوم تا چهارم میزان کسب آرای انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری در استان قزوین را به خود اختصاص دادند.

شور حضور قزوینی‌ها در انتخابات 1400 به روایت تصویرشور انتخابات ریاست جمهوری در قزوین به روایت تصویرآخرین ساعات تبلیغات انتخابات شورای شهر در قزوین به روایت تصویر

معترضان 2 روز وقت اعتراض به نتایج را دارند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین همچنین به انتشار فهرست منتخبان مردم در انتخابات ششم شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: اسامی همه منتخبان شوراهای شهر و روستا در استان قزوین مشخص و نام آنها منتشر شده است.

حبیبی افزود: چنانچه فرد یا افرادی به نتایج منتشرشده اعتراض دارند، می‌توانند ظرف 2 روز بعد از انتشار اسامی نامزدهای منتخب به فرمانداری‌ها مراجعه و هیئت‌های اجرایی ظرف 5 روز به اعتراض‌های آنها رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای شهر و روستا ریاست جمهوری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کونسیسائو: اجازه دهید دور از سر و صدا بمانم!

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات ریاست باشگاه پورتو هفته قبل با پیروزی ویلاش بواش به پایان رسید و دوران ریاست چهار دهه ای پینتو داکاستا تمام شد. مربی سابق پورتو حالا رئیس جدید است و باید دید او برای نیمکت تیمش چه تصمیمی خواهد گرفت. این در حالی است که قبل از انتخابات، داکاستا قرارداد کونسیسائو را تمدید کرده بود.

دو روز پیش در جریان بازی والیبال زنان پورتو، دوربین ها داکاستا و ویلاش بواش را در حالی شکار کردند که به گرمی با هم خوش و بش می کردند و یکدیگر را در آغوش گرفتند.

دیروز وقتی از کونسیسائو در مورد این برخورد گرم سوال شد، او پاسخ داد: «این یک نشانه مثبت و خوب برای باشگاه بود. کسی که در انتخابات شکست خورد، به فرد پیروز تبریک گفت و مشخص شد اختلاف و دشمنی وجود ندارد. من البته مجبور نیستم در این رابطه توضیح بدهم. حالا یک رئیس جدید داریم و در این رابطه خودش توضیح خواهد داد. من مربی تیم هستم و وظیفه ام آماده کردن تیم برای بازی های پیش رو است. ترجیح می دهم دور از سر و صدا و حاشیه بمانم. در مجموع خوشحال شدم که آنها را در جوی دوستانه و صمیمی دیدم.»

دیگر خبرها

  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • کونسیسائو: اجازه دهید دور از سر و صدا بمانم!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم