Web Analytics Made Easy - Statcounter

آریا صادق نیت دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تامین مواد اولیه تولید آلومینیوم در کشور اظهار کرد:حدود ۲۰ درصد آلومینا مورد نیاز داخل توسط تنها تولید کننده آن در کشور یعنی جاجرم تامین می‌شود و ۸۰ درصد وارداتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته حائز اهمیت آن است که علاوه بر تحریم‌های سراسری، خود فلز الومینیوم به دلیل کاربردی که در مصارف هسته‌ای و نظامی دارد، مشخصا جزو تحریم‌ها قرار گرفته است بنابراین  صنعت آلومینیوم تحت فشار بیشتری قرار دارد.

او بیان کرد: آلومینیوم مورد نیاز کشور باید از دلال خریداری شود که هزینه خرید را به طور چشمگیری را بالا تر برده و به سختی انجام می‌شود. از طرفی همین تحریم‌ها باعث می‌شود آلومینیوم تولید ایران را با وجود کیفیت مناسب ارزان تر از قیمت جهانی خریداری کنند.خرید آلومینا گران قیمت در نهایت به صنایع پایین دست فشار بیشتری تحمیل می‌کند به همین دلیل در کشور به شدت به سرمایه گذاری در تامین آلومینا نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

افزایش تولید پودر آلومینا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای

صادق نیت با تاکید بر تاثیر کمبود مواد اولیه بر توسعه خطوط تولید این محصول گفت: سال‌هاست اجاره معدن گینه به عنوان محلی برای تامین آلومینا تمدید می‌شود اما تا به امروز سرمایه گذاری برای برداشت و فرآوری آن انجام نشده است. برای تبدلی بکسیت به آلومینا هم سرمایه گذاری نشده و همین موضوع کشور را تحت فشار قرار داده است. تا به امروز با هر چنگ و دندانی بود فعالان این حوزه تولید را سر پا نگه داشته اند. دیگ‌های تولید آلومینیوم نباید خاموش شود و اگر این اتفاق بیفتد هزینه سنگینی را به شرکت وارد خواهد کرد. تا به امروز شرکت‌ها در کمبود مواد اولیه با کاهش میزان شارژ دیگ یا قرض گرفتن آلومینا از یکدیگر از بروز این آسیب جلوگیری کرده اند.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با تاکید ظرفیت قابل توجه سالکو و افزایش کمبود مواد اولیه در حوزه آلومینیوم گفت:  یکی از معضلاتی که آلومینیوم جنوب دارد کمبود برق است و همین موضوع باعث شد تا ترمز توسعه خطوط این شرکت کشیده شود. با توجه به کمبود برق و نیاز شدید صنایع آلومینیوم بنا شده تا تمام طرح‌های توسعه‌ای متوقف شود و تا زمان پشت سر گذاشتن این بحران شروع به کار نکند. 

او بیان کرد: ۴۰۰ دیگ احیا در آلومینیوم المهدی وجود دارد و مدیران جدید این شرکت قصد داشتند دیگ‌های از مدار خارج شده را بازگرداند اما دستور دادند به دلیل کمبود برق کاهش مصرف دهند و افزایش را متوقف کنند.خوشبختانه تا به امروز و با رایزنی‌های انجام شده در سندیکای آلومینیوم ایران جلو خاموش شدن دیگ ها را گرفتیم اما در صورت بروز چنین خسارتی بلافاصله فشار آن به صنایع پایین دستی منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت سندیکای آلومینیوم تا به امروز مواد اولیه کمبود برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد