Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سید محمد هاشمی شهری گفت: تعداد موارد مثبت جدید روزانه به بیش از ۷۰۰ مورد در روز افزایش یافته و متاسفانه پیش‌بینی می‌شود روند ابتلا در هفته آتی نیز تشدید شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد رکورد شکنی تعداد مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در استان بوده‌ایم، به‌طوری‌که در این هفته ۳۹۵۰ مبتلای جدید در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه ۲۹ خرداد نیز با شناسایی ۳۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان تعداد کلّ موارد مثبت در استان به ۴۵ هزار و ۴۱۷ نفر رسیده‌است.

نگرانی استاندار از افزایش آمار مبتلایان به کرونا  

استاندار سیستان و بلوچستان هم اظهار کرد: با توجه به نگرانی جدی از رشد فزاینده تعداد بیماران کرونایی به ویژه در مرکز استان و پیش‌بینی افزایش آمار کنونی طی روزهای آینده، تمامی دستگاه‌های عضو ستاد، بر اساس امکانات و تجهیزات در اختیار آمادگی کامل را داشته باشند.

احمدعلی موهبتی دیروز شنبه ۲۹ خرداد در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور و سایر اعضای ستاد امروز شنبه برگزار شد طی سخنانی گفت: تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اعم از دولتی و خصوصی موظفند آمادگی کامل را برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی احتمالی داشته باشند.

 موهبتی ادامه داد: دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان و دستگاه‌هایی از قبیل آموزش و پرورش، هلال احمر و ورزش و جوانان آمادگی لازم را برای پذیرش و جداسازی بیماران سرپایی داشته باشند.

 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به بروز بیماری های مسری و واگیردار در کشورهای همسایه و از طرفی افزایش تعداد بیماران در استان تردد اتباع خارجی در مرزها به شدت کنترل و در صورت ورود، طرد شوند.

 رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا بیان دکرد: با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونایی در مرکز و چند شهر استان برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم و جشن های انتخاباتی، نمازهای جمعه و جماعات برگزار نشود.

وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و هشدار همگانی در خصوص شیوع کرونا جهش‌یافته هندی از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما گفت: محدودیت تردد به شهرهای قرمز و نظارت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۳۶۱ مورد جدید به ۴۵ هزار و ۵۶ نفر رسید.

سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۲۹ خرداد، ۴۵ هزار و ۴۱۷ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۴۵۱ نفر از هم استانی‌های عزیز علی رغم دریافت استانداردترین خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که ۷ نفر از هم استانی‌های عزیز در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

هاشمی شهری افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تایید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

کد خبر 608783 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان كرونا در ايران سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی با هدف خدمت رسانی به مردم و فراهم شدن فرصت اشتغال برای جوانان استان سیستان و بلوچستان و کسب وکار در سطح استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

سرهنگ غلامرضا ملایی در گفت وگو با ایسنا افزود: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تا کنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی زیر مجموعه این واحد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: طی این سال بالغ بر دو هزار پروژه کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه به مرحله اجرا رسیده است.

ملایی تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و پانصد واحد خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خود کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹پروژه اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص و غیره از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه دستگاه‌ها در این دو سیل اخیر در محل حاضر بوده و به فعالیت می‌پرداختند و در رأس آنها نیز استاندار در منطقه حضور داشت و جلسات ستاد مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده تشکیل و برنامه ریزی ها صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان