Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@20:28:40 GMT

کشاورزان به حال خود رها شده‌اند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۲۸۵۲

کشاورزان به حال خود رها شده‌اند

ایسنا/کرمانشاه یک دکترای ترویج و توسعه کشاورزی با انتقاد از نداشتن برنامه برای بخش کشاورزی کشور، گفت: کشاورزان به حال خود رها شده‌اند.

دکتر حسین آگهی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه 99.5 درصد از بخش کشاورزی کشور دست بخش خصوصی و خود کشاورزان است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای بخش کشاورزی کشور ندارد و اگر آن را تعطیل هم بکنیم، اتفاق خاصی در کشور نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آگهی با انتقاد جدی از نداشتن برنامه برای بخش کشاورزی کشور، تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید برای بخش کشاورزی کشور برنامه ریزی کند، زیرا کشاورزان نمی دانند کشور به چه محصولاتی و به چه اندازه نیاز دارد. نتیجه نداشتن برنامه این می شود که هم اکنون در استانهای مختلف به ویژه استانهای شمالی آنقدر پیاز و سیب زمینی کشت شده که خریدار ندارد و کشاورزان در حال ورشکستگی هستند و با ادامه روند کنونی قطعا سال آینده با کمبود کشت این دو محصول در کشور مواجه خواهیم شد و ممکن است برای تامین نیاز داخلی ناچار به واردات هم بشویم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای حل مشکلات بخش کشاورزی باید کشاورزی در کشور منطقه ای شود، گفت: خیلی از کشورهای توسعه یافته چنین سمت و سویی پیدا کرده اند و با توجه به ظرفیت های هر منطقه در بخش کشاورزی کشاورزان را به کشت محصولات متناسب با آن منطقه خاص سوق داده اند که ما هم باید به این سمت و سو برویم.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه یادآور شد: اگر به اندازه مورد نیاز محصولات کشاورزی را کشت کنیم، نه مازاد تولید خواهیم داشت که ناچار به صادرات آن با قیمت پایین بشویم و یا هدر برود و نه کمبودی داریم که نیاز به واردات داشته باشیم.

آگهی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید در زمینه ارائه الگوی کشت به کشاورزن ورود جدی و اثرگذار داشته باشد، نه اینکه کشاورزان را به حال خود رها کند تا به وضع موجود گرفتار شوند.

انتهای پیام
 


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كشاورزي كشاورزان الگوي كشت كرمانشاه برای بخش کشاورزی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند

کبری توکلی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر ماده کودی با نام تجاری «ال اکسیر» در بسته بندی یک لیتری در بازار به بهره برداران بخش کشاورزی عرضه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به تاکید رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب مبنی بر ممنوعیت عرضه ماده کودی تقلبی با نام تجاری ال اکسیر در بسته بندی یک لیتری از سوی شرکت کشت و صنعت و دامپروری آرمین شفق، ضروری است تمهیدات لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

توکلی با ضرورت هماهنگی همه بخش‌های کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: از همه همکاران و فعالان بخش کشاورزی تقاضا داریم در راستای صیانت از حقوق بهره برداران بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان مواد کودی، از عرضه این ماده کودی در سطح کارگزاری‌ها و بازار جلوگیری و در صورت مشاهده اطلاع رسانی شود تا نسبت به جمع آوری فوری و تشکیل پرونده قضائی برای متخلف اقدام شود.

کد خبر 6099467

دیگر خبرها

  • اجرای مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع پلدشت 
  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • شوش و کرخه قطب کشاورزی خوزستان و کشور محروم از تسهیلات و امکانات کشاورزی
  • کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد