Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:06:16 GMT

۲۳ موج شکن هرمزگان آماده واگذاری است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۳۰۹۷

۲۳ موج شکن هرمزگان آماده واگذاری است

عبدالرسول دریایی روز یکشنبه در نشستی با حضور کارشناس بنادر و اعضای تحویل گیری موج شکن های مردمی سازمان شیلات ایران و جمعی از معاون شیلات هرمزگان اظهارداشت: در جنوب کشور از مجموع ۴۹ فقره موج شکن مردمی وجود دارد که ۲۳ موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: از این میزان موج شکن واگذار شده به استان هرمزگان، ۱۱ موج شکن در غرب استان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن در جزیره قشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این موج شکن ها نقش مهمی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروی دارند، بیان داشت: این موج شکن ها  می توانند نقش مهمی در ارائه خدمات و پشتیبانی به مزارع پرورش ماهی در قفس که از اولویت های مهم این اداره کل و بخش آبزی پروری است، داشته باشند.
دریایی در بخش دیگری اظهارداشت: این استان با بهره مندی از چهار هزار و ۵۳۰ فروند شناور صیادی، افزون بر ۳۲ هزار نفر صیاد،۲۸۵ هزار تن صید سالیانه و ۲۲ بندر صیادی می توان به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی کرد.
به گفته دریایی، استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است که بی شک این موج شکن های مردمی نقش مهمی در پشتیبانی و خدمات دهی به مزارع پرورش ماهی در قفس استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با پیگیری شیلات ایران و استان هرمزگان و تلاش سرمایه گذاران، هرمزگان به عنوان بزرگترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان مطرح است.
موج شکن ها سازه هایی هستند که به منظور ایجاد آرامش در سواحل و کاهش انرژی به وجود آمده از امواج و حفاظت از سواحل در مقابل امواج بنا می شوند.
موج شکن ها از دیدگاه های مختلف از جمله اشکال هندسی، مصالح بکار گرفته شده و جایگاه قرارگیری به انواع مختلف دسته بندی می شوند.
از بین انواع موج شکن ها از لحاظ شکل هندسی و مصالح به کار گرفته شده، موج شکن های توده سنگی از رایج ترین انواع آنها می باشند.

برچسب‌ها آبزیان دریایی هرمزگان قشم سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبزیان دریایی هرمزگان قشم آبزیان دریایی هرمزگان قشم سازمان شیلات ایران استان هرمزگان موج شکن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.
 
به گزارش ایرنا؛ جواد سپاهی اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.
 
وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.
 
وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.
 
فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.
 
وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم