Web Analytics Made Easy - Statcounter

زعفر احدزاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: داوری آثار در مرحله اول توسط داوران استانی و در مرحله نهایی توسط داوران ملی در حوزه شعر و داستان  انجام گرفت و  قرار است ۷۵ اثر برگزیده این مهرواره در سه بخش شعر، داستان و اینفوگرافی در قالب کتابی با عنوان «یک وعده لبخند» منتشر و همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در آئین اختتامیه این مهرواره رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در بخش "شعر" این مهرواره، ۱۱۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از داوری نهایی، در گروه سنی «نونگاه» ۷ اثر و در گروه سنی «نوجوان» ۱۰ اثر برگزیده شدند، هم‌چنین در بخش "داستان" از میان ۳۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه مهرواره در گروه‌ سنی نونگاه ۲۵ اثر و در گروه سنی نوجوان ۲۳ اثر به عنوان برگزیده شناخته شدند، در بخش "اینفوگرافی" نیز ۳۵ اثر به دبیرخانه مهرواره ارسال شد که در مجموع پنج اثر در گروه سنی نوجوان(۱۵+)، برگزیدگان نهایی بودند.

احد زاده بیان کرد: رویکرد مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در طراحی و اجرای مهرواره سراسری طنز «یک وعده لبخند» در سه بخش «شعر» (کلاسیک و آزاد)، «داستان کوتاه» و «اینفوگرافی» (اطلاعات تصویری) برای دو گروه سنی نونگاه (۱۲+) و نوجوان (۱۵+) ورد به پدیده طنز و ترویج فرهنگ شادکامی در قالب برنامه های ادبی، هنری و فرهنگی بود که به نوبه خود اقدامی نو و خلاقانه در سطح سازمانی در کشور و برای این نسل بود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل  افزود: شاد زیستن برای کودکان و نوجوانان به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌کند. شادی و نشاط یکی از نیازهای روحی و روانی انسان است که در بسیاری از جنبه های حیاتی نقش موثری ایفا می کند و از نگاه صاحب نظران پیش نیاز اساسی و بستر لازم برای یک نظام تعلیم و تربیت پویا است. به عبارت دیگر نشاط به زندگی انسان معنا و مفهوم خاص می بخشد و حتی عواطف منفی ای مانند: ناکامی، ترس، نگرانی و ناامیدی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه های شادی و نشاط در بین کودکان و نوجوانان اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد و در زمانی که شادی و نشاط واقعی در بین کودکان و نوجوانان وجود نداشته باشد، افسردگی، استرس و ناشادی، جای آن را در بین این نسل خواهد گرفت.  

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات داستانی استان اردبیل شعر جشنواره قصه گویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات داستانی استان اردبیل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات داستانی استان اردبیل شعر جشنواره قصه گویی کودکان و نوجوانان گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این ویژه برنامه‌ها به ارتقای سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان کشورمان کمک می کند. 

دیگر خبرها

  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • هفته زمین پاک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟