Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا به مناسبت هفته قوه قضاییه در حال برگزاری است.

خبرگزاری میزان - نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا به مناسبت هفته قوه قضاییه در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تقدیر و تشکر از مردم به دلیل حضور در انتخابات و وقت شناسی، زمان شناسی، وظیفه شناسی و غیرت دینی و ملی که باز هم از خود نشان دادند، گفت: مردم علیرغم خواست دشمنان و معاندین مجددا حماسه دیگری آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و با ارج نهادن به انتخاب مردم، به آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب تبریک گفت.

معاون اول قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه و همه شهیدان ایران اسلامی، تصریح کرد: بعد از اینکه در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید، استکبار، قدرت‌های شیطانی و شیطان بزرگ باور نمی‌کردند که آنچه در این منطقه و کشور پایه گذاری کرده و پایه محکمی را گذاشته بودند، یک روحانی و یک مرجع تقلید بتواند با کمک مردم کاخ‌های عنکبوتی آن‌ها را در داخل و خارج فرو بریزد و این انقلاب را به سامان برساند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید نهایت تلاش خود را کردند تا از نفوذ این انقلاب و تثبیت آن جلوگیری کنند، ولی بازهم نتوانستند. بلافاصله انقلاب با این عظمت و بزرگی به فضل پروردگار با امامت امام بزرگوارمان و اطاعت ملت از آن امام، با کمترین زمان ممکن، تثبیت شد.

وی یادآور شد: قانون اساسی نوشته و به رای مردم گذاشته شد. نظام جمهوری اسلامی به رای مردم گذاشته شد و با آرای بسیار بالا رای آورد و مجلس، دولت و بسیاری از نهاد‌های انقلاب در زمان کوتاه تثبیت شد.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: دشمنان تلاش کرده و از همه امکانات خود برای شکست انقلاب استفاده کردند. در نیمه سال ۵۹، یک جنگ بسیار بزرگ را از خارج به ایران اسلامی تحمیل کردند و جنگ‌های داخلی را به راه انداختند تا از تثبیت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند. بسیاری از بزرگان کشور را ترور کردند و به خاک و خون کشیدند. به این موضوع هم اکتفا نکردند و به بسیاری از مردم کوچه و بازار را از کشاورز گرفته تا استاد و دانشمند شهید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه به دست گروه مزدور منافقین ۱۷ هزار نفر را شهید کردند، گفت: با وجود همه این اقدامات، انقلاب به رهبری امام، حمایت مردم و به عنایت پروردگار تثبیت شد، جلو رفت و تا امروز به نظامی مقتدر و غیرقابل شکست معرفی شده است؛ تاحدی که دشمنان به خودشان اجازه نمی‌دهند جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند.

وی با اشاره به نامگذاری اول تا هفتم تیر ماه به نام هفته قوه قضاییه، تاکید کرد: قوه قضاییه نیز از این فرصت استفاده می‌کند تا عملکرد سال قبلی خود را به مقام معظم رهبری، مسئولان کشور و مردم عزیزمان گزارش دهد و کارکرد خود را در معرض رسانه‌ها قرار داده تا بتواند مورد نقد و آسیب شناسی بیشتری قرار گیرد و هر سال از نقد عملکرد و پیشنهادات داده شده استقبال می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: سال گذشته و امسال به لحاظ شرایط کرونایی تا حدی شرایط متفاوت است، ولی در عین حال به مقدار ممکن و درجایی که وضعیت کرونا قرمز و نارنجی نباشد با حضور در بین مردم، از طریق رسانه‌های مختلف و رسانه ملی به برخی عملکرد‌ها و کارکرد‌ها و اولویت‌های سال جاری اشاره می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: امسال در هفته قوه قضاییه برای دستگاه قضا یک تفاوتی بین سال ۱۴۰۰ با سال‌های گذشته بوده و هست و در گذشته سابقه نداشته که ریاست قوه قضاییه در انتخابات شرکت کند؛ از ماه‌ها قبل از آغاز ثبت نام کاندیداها، اقشار مختلف مردم از آیت الله رئیسی به صورت بیانیه یا درخواست‌های شخصی درخواست می‌کردند که ایشان ثبت نام کرده و در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: طبیعتا ایشان بخشی از وقت خود را باید در آن مسیر صرف میکردند و بخشی دیگر را در قوه قضاییه؛ تدبیری اندیشیده شد که در این راستا کوچکترین خللی در امور قضایی ایجاد نشود. همچنین تمهیداتی اندیشیده شد که کوچکترین شائبه‌ای ایجاد نشود که در این دو زمینه هر دو توفیق داشتند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به خصوصیات سند تحول قضایی، تصریح کرد: یکی از خصوصیات سند تحول قضایی استفاده ازظرفیت فناوری‌های جدید است. این سند تحول پایه اصلی تحقق آن استفاده از فناوری‌های جدید است. سامانه‌های مختلف دراین سند پیش بینی شده و در این زمینه بیشتر از آنچه که در سند زمانبندی شده بود جلو رفتیم. اجرای سند تحول قوه قضاییه فرد محور نیست یک تصمیم نخبگانی است که برای احقاق ان در دستگاه قضا اجماع وجود دارد.

خبر در حال تکمیل است...

برچسب ها: هفته قوه قضاییه معاون اول قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه معاون اول قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه هفته قوه قضاییه دستگاه قضا سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، عباس پوریانی عصر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت وضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی در دادگستری استان تاکید کرد وگفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضائی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.

پوریانی تصریح کرد: سند تحول قضائی وبرنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین ومراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بندهای مختلف سند تحول قضائی دراستان باید دراسرع وقت فراهم وتبیین شود و مهم‌ترین واثربخش ترین راهکارهای سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان ومعاونان قرار گیرد.

پوریانی به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضائی واداری اشاره کرد وگفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه وهمت همکاران دادگستری استان است براین اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.

وی همچنین اهمیت همکاری وتعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضائی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد واظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده‌ی همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بندهای مقرر در سند تحول باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی واجرایی مطالبه گری وازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به درستی عمل کنند ودرپی آن زمینه‌های بروز ناهنجاری‌های مختلف در جامعه وتشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.

پوریانی همچنین براهمیت اجرای احکام قضائی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی ونترس دردادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضائی، اتخاذ راهکارهای مناسب درجهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضائی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران