Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تلاش مدیران سایپا برای داخلی‌سازی صنعت خودرو گفت:‌ تلاش سایپا برای تأمین قطعات خودرو در داخل ستودنی است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سایپانیوز، احمد راستینه، نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست مجلس در قبال صنعت خودرو گفت: مجلس حامی صنعت خودرو است و ما معتقدیم باید از صنایع داخلی به خصوص صنعت خودرو که یک صنعت مادر است، حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مجلس معتقد است که باید از تولیدات داخلی حمایت شود اما خودروسازان باید از این حمایت در جهت ارتقای کیفیت تولید استفاده کنند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان ما باید حمایت‌های دولتی را بپذیرند و قیمت‌ها را کنترل کرده و کاهش دهند در غیر این صورت مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تدبیر می‌کند.

نماینده شهرکرد: تلاش سایپا برای تامین قطعات خودرو در داخل ستودنی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: مجلس می‌تواند با کاهش تعرفه واردات خودرو و همچنین تصمیماتی برای حمایت از قطعه‌سازان داخلی برای ارتقای کیفیت صنعت خودرو و رقابتی کردن آن ورود کند.

راستینه عنوان کرد: ما خواستار یک صنعت خودروی خوب و با کیفیت در داخل هستیم.

وی در همین زمینه به تلاش مدیران شرکت سایپا برای تأمین قطعات خودرو در داخل اشاره کرد و عنوان داشت:‌ همکاری سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه وزارت دفاع برای تأمین قطعات در داخل یک سیاست و راهکار خوب برای داخلی سازی صنعت خودرو است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این اقدام شرکت سایپا موجب کاهش هزینه تولید شده و قطعاً در افزایش تولید در داخل مؤثر است.

راستینه با بیان اینکه علاوه بر داخلی سازی صنعت خودرو باید کیفیت خودرو نیز افزایش یابد، اظهار داشت: باید با کاهش هزینه خودرو به فکر اقشار متوسط جامعه هم بود تا آنها هم بتوانند خودروی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قطعات خودرو در داخل صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی